Je bent hier: NIMAOver NIMANieuwsNIMA Top Marketing Tour, Deel 1: IBM

Nieuws

Terug naar overzicht

NIMA Top Marketing Tour, Deel 1: IBM

12 juli 2012

NIMA Top Marketing Tour, Deel 1: IBM Wilde jij ook altijd al een kijkje nemen in de marketingkeuken van een vooraanstaand bedrijf? Vanaf dit najaar krijg je via NIMA Young Professionals de kans om aan de hand van een ervaren marketeer meegenomen te worden in een grote organisatie. Niet één keer, maar bij vijf verschillende organisaties.

Woensdag 26 september is de sessie bij IBM waar Ronald Velten, Marketing, Communications & Corporate Citizenship Leader IBM Benelux de sessie zal voorzitten over social media. Tijdens het interactieve gedeelte van de sessie zullen ook de young professionals van IBM aansluiten. De NIMA Young Professionals interviewde onlangs Ronald over deze sessie.

Naam: Ronald Velten
Functie: Marketing, Communications & Corp. Citizenship Leader IBM Benelux

IBM & social media, hoe zit dat?
Onze klanten en consumenten in het algemeen worden alsmaar machtiger en mondiger dankzij sociale media. Deze eigenschap is kenmerkend voor deze tijd en zal de komende jaren nog meer toenemen. Dat betekent dat bedrijven goed moeten kijken naar hun businessmodel. Uit onderzoek van IBM* blijkt duidelijk dat marketingdirecteuren nog altijd moeite hebben om te zien hoe dat model er in de toekomst uit moet gaan zien. Je kunt sociale media gebruiken om meer te leren van je klanten, peers en medewerkers, maar hoe zorg je ervoor dat sociale media voor jouw merk gaat werken?

Wat kunnen deelnemers van jou leren?
Sociale media laten zien dat de oude grondregel ‘de klant is koning’ nu echt waar is. We hebben het hier niet over een paar ontevreden klanten die ervandoor gaan, maar over miljoenen mensen die je duidelijk en in het openbaar zeggen wat ze denken, wat ze willen, waar ze een hekel aan hebben en wat ze verwachten. Alles is veranderd.

In de sessie behandelen we de resultaten van het onderzoek en gaan we aan de slag met de vraag: hoe kan je door sociale media in te zetten, meer verkopen? En, hoe zorg je ervoor dat de eigen organisatie meedeint met deze verandering?

Datum
Woensdag 26 september 2012
15:00 - 18:00 uur

Locatie
IBM Nederland BV
Johan Huizingalaan 765
Amsterdam
www.ibm.nl

SCHRIJF JE IN!


*Eind 2011 maakte IBM de resultaten van de Global Chief Marketing Officer study bekend, Dit onderzoekis op basis van interviews met meer dan 1700 senior marketeers wereldwijd tot stand gekomen.

Reacties

Word NIMA lid

Ook geïnspireerd en geïnformeerd blijven? Bekijk de voordelen van een NIMA lidmaatschap.

Lees verder

NIMA Top Marketing Companies

Top marketing company