Afgelopen donderdag 3 maart is het fundament gelegd voor het programma van de zesde NIMA Marketing Day, die dit jaar plaatsvindt op 16 juni in DeFabrique in Utrecht. Na een oproep onder professionals in marketing ontstond een lijst met bijna honderd bedrijven en cases die een bijzonder marketingverhaal hebben. Die lijst is inmiddels ingedikt naar zo’n veertig bijzondere ‘merken en mensen’.
Natuurlijk moet er een marketingmanager van een flitsbezorger op het podium. En natuurlijk moet iemand uit de reisbranche komen vertellen over zijn of haar bedrijf. Met wekelijks nieuwe toetreders is het mooi om een fabrikant van vleesvervangers te vinden als spreker. En een EV-bouwer, een reststromenverwerker, een city-marketeer, een pensioenfonds, een pakjesbezorger, een bedrijf met nul emissie in z’n ronkende ambitie. Er moet genoeg B2B-marketing in de line-up zitten, een deel van het programma moet in het Engels en laat het sprekersprogramma ook even divers zijn als de goede bedoelingen van het vak suggereren. Kortom: het wordt weer een epische editie, net als de voorgaande marketingdagen.
Dit artikel is geschreven door Luuk Ros SCP en verscheen eerder op