KPN is de winnaar van een oriëntatie-onderzoek van WUA! naar het afsluiten van een mobiel abonnement voor de telefoon. Het verschil met Vodafone was vijf punten, er gaat dus wat goed in Den Haag aan het Maanplein. Een gesprek met Peter Sonke, verantwoordelijk voor online sales bij KPN, over strakke flows, feedback vanuit het zwembad, de beste willen zijn en digitaal talent binden en boeien.
Proficiat Peter, met de winst. Jullie scoren niet alleen sterk op vindbaarheid, maar ook op de andere thema’s van het WPS-model. En in Web Performance Score (78) nemen jullie vijf punten afstand op de nummer twee Vodafone (72). Wat gaat er zo goed bij jullie?
“Om heel eerlijk te zijn vind ik de flows van onze concurrenten niet per se slechter dan die van ons. Ik denk dat naast het grote verschil in vindbaarheid onze hoge brand awareness het verschil maakt. Overigens vind ik wel dat we als sector onze sites van product georiënteerd naar klantgericht moeten maken.”
Bron en volledig artikel: MarketingFacts