Ongeveer dertig bezoekers, voornamelijk deelnemers aan het NIMA Career Booster Programma, bezochten afgelopen donderdag 12 mei het Career Booster Event. De groep was voor deze gelegenheid te gast bij T-Mobile, waar Directeur Consumer Marketing Tisha van Lammeren, de aanwezige juniors en seniors welkom heette en toesprak.
In haar gloedvolle betoog benadrukte ze dat haar marketing-context wordt gekenmerkt door razendsnelle technologische verandering en hoge klanteisen. Dat vereist een flexibel en gedreven team marketeers dat denkt vanuit mogelijkheden en oplossingsgericht werkt.
Jean Paul Schaddé van Dooren – tot eind vorig jaar Marketingverantwoordelijke van FloraHolland – lichtte toe hoe het hem lukte om vorig jaar verrassend door te dringen tot de top 100 Beste Marketeers van Nederland. In zijn presentatie benadrukte hij vooral dat het in de eerste jaren van een loopbaan in marketing aankomt op leren uit de praktijk èn actualiteit, want ‘marketing leer je niet op school’, aldus Schaddé van Dooren.
Voodoo
Tenslotte sprak adviseur, spreker, lecturer, oprichter van Science for Business Group, auteur, kortom marketing-duizendpoot Ronald Voorn over marketing en ethiek.
Via insights uit zijn recent geschreven boek Voodoo Marketing nam hij het gezelschap mee langs ‘het randje’ van marketing: In een wereld vol wetenschappelijke kennis over beïnvloedingsmethoden en technologie om het gedrag van mensen te meten en daarop te anticiperen rijst de vraag waar de grenzen liggen van wat kan, wat mag en wat je als marketeer (niet) moet willen. Een onderwerp dat duidelijk voor de nodige beroering zorgde bij de aanwezigen, zodat een levendige discussie ontstond.
Tussen alle bedrijven door werd Peter Hoogendijk, student aan Hogeschool Windesheim en binnenkort junior online marketeer bij De Persgroep Online Services, naar voren gehaald. Hoogendijk scoorde bij de Nationale MQ-test, een online tool om in korte tijd inzicht te krijgen in marketingkennis, afgelopen februari het hoogst van Nederland en ontving daarvoor een oorkonde.
Het NIMA Career Booster Programma is een persoonlijk ontwikkelingsprogramma waarbij je voor een periode van twee jaar intensieve begeleiding krijgt van een persoonlijke marketingmentor uit het uitgebreide NIMA Netwerk. Je hebt dan altijd de beschikking over een onafhankelijk, vertrouwd én vertrouwelijk klankbord waar je terecht kunt met al je marketing- en loopbaanvragen.