In een spannende finale om de titel ‘Het beste HBO-Marketing team van Nederland en Vlaanderen’ namen vier studententeams het tegen elkaar op. De strijd werd uiteindelijk gewonnen door het studententeam van de Hogeschool van Amsterdam. Ruim 150 studenten uit Nederland en Vlaanderen deden mee aan de zevende editie van de HBO Talentenprijs. In vier uur tijd gingen de teams, bestaande uit maximaal 6 studenten, aan de slag met een pittige case.
De cases werden aangeleverd door de sponsoren, waaronder Telfort, Veiligheidsregio Groningen, OV Bureau Groningen Drenthe en Eurest. Na het uitdiepen van de case en het bedenken van een goede strategie om de case op te lossen, was het tijd om het plan te pitchen aan desbetreffende organisatie. Elk bedrijf koos een winnaar. De winnaars namen het vervolgens tegen elkaar op in een spannende finale. Zij mochten niet alleen hun plan presenteren aan de vakjury, maar ook aan alle overige deelnemers en sponsoren. Uiteindelijk wist het team van de Hogeschool van Amsterdam de jury het beste te overtuigen.
Windesheim behaalde een verdiende tweede plaats. De derde prijs werd gewonnen door Arteveldehogeschool Gent. Odisee Brussel behaalde een mooie vierde plaats. De winnaars ontvingen van NIMA een meeloopdag (Top Marketing Tour) op de marketingafdeling van een organisatie naar keuze.
Meer informatie over de HBO Talentenprijs, de deelnemende hogescholen, juryleden en sponsors is te vinden op hanze.nl/hbotalentenprijs. Foto’s en een live-verslag zijn te vinden op de Facebookpagina van de HBO Talentenprijs.