De populariteit van het NIMA Examen in het regulier onderwijs – mbo en hbo – neemt een enorme vlucht. Bleef de teller in 2015 op een kleine honderd examenkandidaten steken. Dit jaar staat de teller in het eerste halfjaar van 2016 al op meer dan het drievoudige. Deze week zijn er opnieuw veertig extra kandidaten via het Amstelland-college aangemeld.
‘Daarmee mogen we best concluderen dat het NIMA Examen en de toegevoegde waarde van het officiële NIMA Diploma op het cv ook door het regulier onderwijs weer wordt gezien, gewaardeerd en als onmisbaar waardecertificaat wordt beschouwd’, aldus Jurriaan Gorter, binnen NIMA verantwoordelijk voor Study Members & Exams. ‘Veel reguliere onderwijsinstellingen laten ons weten dat het NIMA Marketing Diploma in al die jaren zijn kwaliteit en waarde heeft weten te behouden in een ongelooflijk enerverende markt. Er is duidelijk behoefte aan afkadering van het kennisniveau, de gestelde eisen en de veranderende markt. Aspecten die we kennelijk goed weten te borgen. Dat vereist veel inspanning, maar als beroepsvereniging nemen we een unieke positie in ín het werkveld.’
Bij elkaar hebben dit jaar al 2180 kandidaten examen aangevraagd op de vertrouwde niveaus A, B of C; dat is eveneens een recordaantal over de eerste twee kwartalen.