Het is alom bekend dat de grootste digitale uitgever in Nederland niet uit Nederland komt en bovendien zelf geen informatie produceert. Uitgevers in Nederland hebben het zwaar. Ze willen enorm graag veranderen, maar zijn o zo afhankelijk van hun doelgroep en subdoelgroepen.
Dat bleek ook weer tijdens de Executive Marketing Board op 23 juni jl. waarbij er weer een select aantal marketing executives van de Top Marketing Club geselecteerd waren: Sanoma, Ziggo, Knab, Noordhoff en Microsoft. Noordhoff en Sanoma konden elkaars case niet bijwonen vanwege compliance, maar voor de toehoorders (lees: adviseurs) was het een aangenaam marketingworteltje waar iedereen maar al te graag zijn of haar tanden in wilde zetten. Het multimediale platform, met diens primaire klanten aan de tafel, sprong de diepte in over de attractiviteit van haar model. Attractiviteit? ‘De wereld verandert’, (..), ‘Waarom integreer je de keten niet volledig?’. ‘Je denkt nog teveel vanuit je portfolio (..). Wie is je klant nu eigenlijk en waar is die bewuste klant of prospect nu in geïnteresseerd?’. Pittige vragen. En logisch, want? Het moment van tv kijken verschuift of verdwijnt. Hoe gaan we onze doelgroepen straks bereiken? Een uiterst interessante discussie met ruimdenkende strategen. Allen hun eigen bagage, visie en overtuiging. Een matrix aan meningen en gedachten. Twee gemeenschappelijke factoren: de bereidheid om te willen delen en passie voor het vak: we love marketing