Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
PersberichtNIMA lanceert nieuwe community: AI in Marketing. Diemen, 28 januari 2025.NIMA, dé beroepsvereniging voor marketingprofessionals, introduceert met trots de nieuwe community AI in Marketing. Deze community brengt marketeers samen om de enorme mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) te ontdekken en direct in te zetten voor succes. Onder leiding van voorzitter Kim Pot en mede-bestuursleden Wilco …
Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.
LUKKIEN zal een actieve rol spelen tijdens belangrijke EMC-initiatieven, zoals het Europese onderzoek onder CMO’s, de European Marketer of the Year Awards en International Marketing Day.
Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed? Pas de 7 B’s toe!
De Europese toegankelijkheidswet gaat nog grotere impact hebben dan de invoering van de AVG. Mooie uitdaging, want een goede marketeer is toch ook een beetje rebel with a cause?’
Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 is inmiddels een vaste waarde in het marketingvak – biedt diepgaande analyse van de nieuwste trends, inzichten en best practices binnen het vakgebied.
Zullen we die marketing-koksmuts eens opzetten en je eerste ABM-stappen zetten? Hier is het geheime recept voor jouw succesvolle ABM-implementatie. Bon appétit!
NIMA introduceert de Virtual Badge: vanaf nu is het mogelijk om je behaalde certificaten, titels en bewijzen van deelname digitaal én zichtbaar te delen.
Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.
De inzichten uit het artikel bieden kansen om AI niet alleen te zien als een tool voor efficiëntie, maar vooral als een middel om strategische beslissingen te versterken.
‘De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.’
‘Hardnekkige vooroordelen verdwijnen. Steeds meer professionals ontdekken dat B2B verre van saai is en dat een sterk merk cruciaal is.’
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.