Platform Content zoekt marketeers voor Contentmarketingonderzoek – doe mee!

Het Content Marketing Onderzoek 2017 – het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt – is gestart. Doel van het onderzoek is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van de Nederlandse brancheorganisatie Platform Content, leden zijn grotere bureaus en bedrijven/merken in contentmarketing.

NIMA heeft aan de totstandkoming van het onderzoek meegewerkt door deelonderwerpen en onderzoeksgebieden aan te dragen, zodat de uitkomsten optimaal bijdragen aan op de kennis- en informatiebehoefte van de professionals in zijn achterban.

Contentmarketing is regelmatig onderdeel in marketingonderzoeken. Platform Content wil uitgebreid onderzoek verrichten naar het fenomeen in de breedte én diepte. Bert Groothand, directeur van Platform Content: ‘Contentmarketing in Nederland is volwassen; 70% van de B2B-marketeers past het inmiddels toe. Er zijn gelukkig steeds meer sterke cases beschikbaar, maar wij merken dat er in de markt behoefte is aan diepgaande inzichten, zoals: voor welke doelen zet men content marketing in, hoe meet men de resultaten, wat zijn de knelpunten, wat kost het en wat levert het op? Al deze vragen vormden voor ons de aanleiding om het onderzoek te starten.’

Meerjarig samenwerkingsproject

Het onderzoek wordt gecoördineerd door Daan Goote, die lid is van Platform content en werkzaam bij contentmarketingbureau LVB Networks. In samenspraak met MarketingTribune, Marketingfacts, NIMA en CUSTO stelde hij de vragenlijst samen.

 

Marketing- en communicatieprofessionals mét en zonder ervaring in contentmarketing kunnen meedoen aan het onderzoek. Deelnemers maken daarbij kans om vakinhoudelijke prijzen te winnen

Start hier het Content Marketing Onderzoek 2017