Arthur Simonetti, voorzitter van de NIMA B2B Marketing-Community en marketing director DSM, is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Day. MarketingTribune stelde hem een paar vragen.
Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen?
Het is een unieke gelegenheid om als marketeer je kennis van het vak te vergroten en up to date te houden. Je krijgt prachtige voorbeelden te zien van hoe collega’s de uitdagingen van vandaag te lijf gaan. Dit geeft je de mogelijkheid – mits je nieuwsgierig bent en open staat voor inspiratie – nieuwe invalshoeken te vinden en te benchmarken of je als marketeer nog future proof bent.
Waarom zou je deze dag niet willen missen?
Omdat je een rijkgeschakeerd overzicht krijgt van wat er in Nederland op het gebied van marketing speelt. In B2C, B2B, bij kleine bedrijven, MKB en multinationals. Het is voor mij een unieke manier om snel de juiste mensen te ontmoeten.
Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten waarover je het gaat hebben?
Het raakt het doel van de Nima Marketing Day in optima forma. Hoe blijf je als marketeer future proof, en dan met name de B2B-marketeer. Deze komen vaak vanuit een technische hoek en ontlenen hun bestaansrecht aan hun technische know how en kennis van de markt. Daarom verwaarlozen ze vaak hun professionele marketingskills. Ik ben ervan overtuigd dat in een exponentieel veranderende wereld je moeten kunnen spelen met alle marketingfacetten om waardevol voor je klant te blijven en je te kunnen blijven onderscheiden. Ik zal samen met Marion de Bruyne laten zien hoe we deze professionaliteit met moderne digitale middelen, maar ook met zinvolle interacties inzetten om de grote groep van marketeers future proof te maken.
Weet je al welke sessie je zelf gaat bezoeken en waarom?
Voor de sessies moet ik nog mijn keuzes maken, maar ik kijk erg uit naar de key note van Teun omdat hij voor mij de personificatie is van de nieuwe marketeer. Nieuwsgierig, transparant en no bull shit met het doel om de echte waarde voor de klant te articuleren.
Ben jij voldoende connected met je merk?
Ik ben trots op het merk DSM. Hoewel we voor consumenten niet zichtbaar zijn, komen consument dagelijks meerdere malen met ons in contact. Wij voelen die verantwoordelijkheid en proberen dat te vertalen naar verantwoorde en duurzame ingrediënten en producten die niet alleen een waarde hebben voor onze klanten en de consument maar ook voor de wereld waarin wij leven. Wij zijn daadwerkelijk een bright science company die brighter living brengt voor nu en in de toekomst.
Voel je je weleens oneerlijk als marketeer?
Nee, gelukkig vallen mijn values samen met die van ons bedrijf en zijn we transparant in wat we doen en hoe we het doen. Dit is de enige manier om te overleven in mijn beeld. Ik vind het overigens pijnlijk dat deze vraag blijkbaar nog leeft over ons vak. Het zou daarom goed zijn als alle marketeers de Nima-integriteitscode ondertekenen.
Arthur is één van de sprekers op de NIMA Marketing Day. Registreer je nu! Kosteloos voor NIMA Members (ook Business Members) of word NIMA Member en profiteer eenmalig van het voordeligste registratietarief! (149 euro)