Twaalf marketeers en communicatieprofs hebben al gereageerd op de oproep onder aanstaande bezoekers van de NIMA Marketing Day om een paar uur mee te helpen aan de marketing van een goed doel. NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden willen inzetten voor een betere wereld. Met een team van 4 marketeers gaan deelnemers zich buigen over een actuele uitdaging van twee goede doelen: RighttoPlay en Vrienden van Abrona; een zorggroep gericht op mensen met een verstandelijke beperking.
Fantastisch!
De initiatiefnemers en NIMA Members Elisabeth Kuipers en Kevin la Grand zijn blij verrast over de helpende handen die ze krijgen toegestoken: ‘De eerste dagen na de bekendmaking bleef het even stil en toen begonnen de eerste marketing- en communicatiecollega’s zich aan te melden. Fantastisch dat het gaat lukken!’
Op de NIMA Marketing Day organiseren zij een wedstrijd voor het goede doel en zochten daarom 16 enthousiaste marketeers/communicatieprofessionals die het leuk, goed of belangrijk vinden om tijdens de NIMA Marketing Day niet alleen kennis te komen hálen maar ook om te delen en zich in te zetten voor een betekenisvol doel. De uitdaging wordt aangegaan op 20 juni van 14:00 tot 16:30 uur, dus eenmalige deelnemers houden alle gelegenheid het grootste gedeelte van het reguliere programma te volgen. Deelnemers krijgen eerst een inhoudelijke briefing en worden tijdens de brainstorm begeleid. Vervolgens gaan die hun idee pitchen voor de jury. Om 17:00 uur wordt het winnende idee bekend gemaakt tijdens de plenaire afsluiting van de NIMA Marketing Day.
Spelen
In totaal strijden maximaal vier teams tegen elkaar om het beste idee: RighttoPlay vraagt zich af hoe het het idee Spelen (hier) voor Spelen (daar) kan doorvertalen naar relevante concepten voor bedrijven en de particuliere doelgroepen zoals sportfans en ouders met kinderen, zodat inkomsten stijgen en tegelijkertijd het universele belang van spelen onder de aandacht wordt gebracht via het merk Right To Play. Vrienden van Abrona zoekt naar manieren om familie, bekenden en geïnteresseerden op een eigentijdse manier te betrekken bij het werk van de Vrienden van Abrona.
Wil jij je marketingbrains inzetten voor een goed doel en samen met andere marketeers het beste idee pitchen voor een deskundige jury? NIMA4CHARITY zoekt nog deelnemers en richt zich tot NIMA Members die zelf of via hun organisatie (Business Members) zijn aangesloten bij NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales.
Aanmelden of meer informatie aanvragen kan via Elisabeth.kuipers-bakker(at)ing.com
Fotocredits: Vrienden van Abrona – Right to Play