Waarom zijn er een kwart miljoen marketeers in Nederland? Wat doen die marketeers? Hebben we die wel nodig, of is het allemaal holle-frasen-deskundigheid? Teun van de Keuken wist de sfeer er goed in te brengen op de NIMA Marketing Day met kritische vragen voor het aanwezige publiek. Verslag van de Vlaamse marketingexpert Désiré Timmermans die speciaal voor de NMD naar DeFabrique reisde.
De voorbeelden die hij naar voren bracht waren al even kritisch. Zoals, een advertentie voor het product ‘boerenomelet met prei en ui’ waarbij op de verpakking staat: zelf prei, ui en eieren toevoegen.
Teun bracht zijn story met een lach en een traan, en zijn kritische vragen en voorbeelden waren voor mij een welkome ‘koude douche’ op deze letterlijk snikhete dag (ongeveer 33 graden). Hij toonde de marketeers in de zaal dat de kracht van marketing ligt op het snijvlak van waar maatschappelijke relevantie en business relevantie elkaar ontmoeten. Als alleen business relevantie een hoofdrol speelt wordt de plank misgeslagen. Kortom, marketeers kom uit je ‘keuken’ (comfortzone) en kijk kritisch naar je toegevoegde waarde.
Deze blog is geschreven voor marketingexpert Désiré Timmermans, lees verder op MarketingTribune