Cor Hospes is oprichter van contentmarketingbureau Merkjournalisten, maar ook bekend als spreker en trainer bij onder meer NIMA en als schrijver van boeken als ‘Contentbijbel’ en ‘De Guerrillamarketingrevolutie’. ‘Maar ik ben vooral maker en verteller van verhalen.’ Een man met een mening over contentmarketing dus, genoeg reden hem te vragen voor de ‘5 vragen aan’-rubriek.
Welk merk zet contentmarketing helemaal verkeerd in en waarom vind je dat?
Een onderzoek van enkele jaren geleden leerde dat ons land zich op het gebied van contentmarketing nog in de luiers bevindt. Beetje flauw om daaruit een volle luier te pikken. Ik zie gelukkig steeds meer bedrijven die het wel goed oppakken. Dus contentmarketing niet als dingetje voor erbij, maar ongoing, steeds vertaald vanuit hun merk-DNA, met het oog gericht op de lange termijn.
Stelling: een inhaker die viral gaat is geen contentmarketing. Ben je het hiermee (on)eens en waarom?
Lees verder op Marketingtribune.nl