Nog nieuwer bij NIMA: Merkmanagement en Design Thinking

Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een flink aantal events en classes voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales wil aanscherpen. Voor de zomer werden zes nieuwe trainingen en masterclasses onder de aandacht gebracht die nieuw zijn in het programma. Daar zijn inmiddels nog twee nieuwe courses aan toegevoegd: De vierdaagse Premium Mastercourse Merkmanagement (vanaf 23 november) en de Vijfdaagse Mastercourse Design Thinking (vanaf 22 november).

De classes zijn toegankelijk voor NIMA Members, maar ook niet-leden zijn van harte welkom. In de totale NIMA-programmering zijn, zoals ieder jaar, een aantal classes opgenomen die van oudsher kunnen rekenen op veel deelnemers, maar er staat ook een aantal nieuwe trainingen en masterclasses op het programma.

Oók nieuw in de NIMA-programmering zijn:

MediaTraining (14 september)
Masterclass: Purpose Driven Marketing (22 september)
Mastercourse: Social Selling (31 oktober – 28 november, vijf avonden)
Training: Inspirational Leadership (10 november)
Masterclass: Design a Better Business (16 november)
Masterclass: Klantgericht Innoveren (1 december)

Hoofdkwartier
Om tegemoet te komen aan het enorme tempo waarin het vak zich ontwikkelt, biedt NIMA zijn members en ook niet-members een ruim aanbod ‘classes en events’. De events dienen vooral ter inspiratie. Denk aan bedrijfsbezoeken, netwerkbijeenkomsten en ontmoetingen met een wat meer sociaal karakter. De NIMA Communities zijn een drijvende kracht achter deze events.

De classes van NIMA vinden vooral plaats op het ‘NIMA-hoofdkwartier’ in Amsterdam. Dit kunnen korte masterclasses of workshops zijn waarbij je even goed wordt bijgepraat, maar ook complete leergangen van een aantal dagdelen waarmee je echt de diepte in gaat. Het NIMA Programma komt na uitgebreid ledenonderzoek tot stand.

Certificaat
In alle gevallen geldt dat NIMA uitsluitend werkt met de échte specialisten in hun vakgebied; alleen docenten die de juiste autoriteit bezitten in hun deelgebied én hoge waarderingscijfers scoren, wordt gevraagd een class te verzorgen. Deelnemers ontvangen na afloop altijd een certificaat of bewijs van deelname, waarbij als eis wordt gesteld dat ze een actieve bijdrage leveren aan het programma.

Per event of class kun je een bepaald aantal Permanente Educatie-punten verdienen. Zo kan iedereen vooraf inschatten hoe zwaar het programma zal zijn. Voor marketeers met een titel, zoals Register Marketeers, geldt dat ze jaarlijks een vastgesteld aantal PE-punten moeten halen om hun titel te behouden.