De stofwolken van de jaarwisseling zijn gaan liggen, de goede voornemens weer zorgvuldig opgeborgen en veel marketeers zijn overgegaan tot de orde van de dag. Intussen maakt ook Team NIMA de balans op en eind 2017 zijn we blijven steken op 400 deelnemers aan de snelle marketing-scan in de vorm van de MQ-test die in december werd gelanceerd. Die test staat nog open en kun je nog maken. Binnen een stief kwartiertje weet je óf je goed bent in marketing en hoe goed. Check de MQ-test.
Evenals voorgaande jaren is door Team Study members van NIMA een vragenlijst samengesteld die in ongeveer twintig minuten een idee geeft waar je staat met je marketingkennis ten opzichte van NIMA A: het theoretisch niveau tussen mbo en hbo, gecombineerd met praktische werkervaring. De test is ontwikkeld om deelnemers – professionals in marketing, communicatie of sales – bewust te maken van hun algemeen marketingkennisniveau.
Veel vakprofessionals die nu werkzaam zijn in het vak ontlenen hun kennis veelal aan de praktijk, nadat ze in het verleden ooit een opleiding hebben gevolgd. Hoe vers (en relevant!) die kennis is, check je dus met de MQ-test. 25 vragen over vijf deelgebieden, direct uitslag, anoniem indien gewenst en geen onnodige invulvelden.
NIMA ontwikkelde deze test omdat – zo is de ervaring – veel vakgenoten zichzelf over- of onderschatten. Bovendien maakt de test snel inzichtelijk hoe het gesteld is met marketingkennis ten opzichte van collega’s, bekenden en vakgenoten. De test kan ook worden gebruikt als 0-meting voor studenten die willen weten hoe hun kennis en vaardigheden zich ontwikkelen.
Voor wie zichzelf of zijn team grondig wil laten doorlichten met een online toets, heeft NIMA een uitgebreide en grondige Marketing-kennistest ontwikkeld, die óók geschikt is om de marketingskills van comms en salesprofessionals door te meten. Deze geeft een betrouwbare inschatting van het aanwezige niveau. Voor meer informatie over deze test kun je contact opnemen met de afdeling Study Members & Exams: examens@nima.nl.