Amsterdam, 7 februari 2018 – Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year. Susanne van Nierop van Adfo Groep was juryvoorzitter van de Marketeer of the Year.
De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Naast bovengenoemde vijf Marketing Awards wordt op 29 maart door het Marketing Executive Center (MEC) ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Juryvoorzitter Van Eck over de geselecteerde organisaties: ‘Echte marketing gaat over een scherpe overtuiging verankeren in je merk. Die kun je vertalen naar klantgerichte proposities, die je vervolgens met een strategische aanpak in de markt zet, eventueel met creatieve communicatie. De tijden van een dun laagje chroom liggen definitief achter ons. Dat laten de finalisten van de Dutch Marketing Awards zien.’
Volgens Van Eck illustreren de genomineerde bedrijven dat de rol van marketing verandert: ‘Ons vak is springlevend en brengt steeds meer moois voort dat niet alleen waardevol is voor de klant en de eigenaar, maar ook steeds vaker voor de wereld. Als marketing de spil is in een organisatie en waardecreatie in het dna zit, maken ze echt het verschil. Het wordt spannender dan ooit om te gaan ervaren wie de winnaar is van al dit moois.’
Finalisten Start Up of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.
Koupe
Swapfiets
The Avocado show
Finalisten Scale Up of the Year
Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens ‘merkwaardig’ in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.
Girav
Yoghurt Barn
SRPRS.me
Finalisten Marketing Company of the Year
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.
De Hartstichting
Hello Fresh
Regiobank
Rituals
Finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.
Bynder
YourSurprise
WE Fashion
Finalisten Marketeer of The Year
De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketingvak.
Anouk Beeren – Bidfood
Vincent van den Boogert – ING
Niko Koffeman – De Vegetarische Slager
– Einde persbericht –
Meer over de Dutch Marketing Awards op www.dutchmarketingawards.nl
Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing, opgericht in 1966, is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun loopbaan op het gebied van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.
Over Adfo Groep
Adfo Groep is marktleider in marketing- en communicatie-uitgaven. Adfo Groep helpt professionals zich verder te ontwikkelen en bedrijven hun business te vergoten. Het crossmediale platform omvat leidende merken en heeft het grootste kwalitatieve bereik onder marcomprofessionals in Nederland.
Over PIM
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is het kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie. PIM wil de commerciële slagvaardigheid van zijn leden vergroten en van Nederland het meest inspirerende Marketingland van Europa maken.
————————————————–
NOOT VOOR DE REDACTIE, NIET GESCHIKT VOOR PUBLICATIE
Voor vragen kunt u contact opnemen met:
NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing
Luuk Ros SCP, Manager Content & Business NIMA
T: 06 199 959 36