In een eerder artikel schreef ik al over de belangrijkste verandering in de B2B-markt en de veranderende ‘buyer journey’. Een onderzoek over B2B-leadgeneratie toont aan dat er nog een hoop te winnen valt. Maar liefst 65 procent van de salesmanagers en marketeers is niet tevreden over de leadgeneratie. Daarbovenop blijkt contentmarketing – een belangrijk discipline binnen het vakgebied dat bijdraagt aan leadgeneratie – niet van de grond te komen in de B2B-markt. Waar ligt dat aan? Waar gaan bedrijven de mist in? Wat zijn de grootste valkuilen en hoe zorg je ervoor dat contentmarketing wél van de grond komt?
Lees verder op Marketingfacts
Gerelateerde events
Op 17 mei organiseert de NIMA B2B community een event over Contentmarketing & Marketing Automation bij AFAS in Leusden. Tijdens deze sessie komen vragen aan bod als: Is het inzetten van Marketing Automation wel rendabel? Ben je wel onderscheidend in de zee van content die elke dag over je doelgroep wordt uitgestort? In deze einde-middagsessie komen sprekers aan het woord die met dezelfde vragen worstelden en hun successen en lessons learned willen delen. Meer informatie? Ga naar B2B communities.