De nieuwste SWOCC-publicatie draait om influencer-marketing en geeft, heel nuttig, de inzichten van vier belangrijke partijen: merken, bureaus, influencers en het publiek. Hoe kijken die partijen tegen elkaar aan en wat helpt volgens hen in het opzetten van succesvolle samenwerkingen en strategieën?
Wetenschappelijk onderzoek over influencer-marketing ontbrak nog. De SWOCC-publicatie helpt merken bij het begrijpen van influencer-marketing en bij het maken van gefundeerde keuzes. De publicatie geeft inzicht over hoe het kan worden toegepast en hoe je tot de juiste strategie komt. Uniek aan het onderzoek van Tatiana Domingues Aguiar en Eva van Reijmersdal is dat ze – middels interviews en een survey – de ervaringen van vier belangrijke partijen hebben verzameld: merken, bureaus, influencers en het publiek.
Daarmee schept het onderzoek een integraal beeld van hoe alle partijen tegen elkaar aankijken en wat helpt in het opzetten van succesvolle samenwerkingen en strategieën.
Lees dit artikel op Marketingfacts