Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding. WE Fashion ontving in maart een Dutch Marketing Award in de categorie ‘Internal Branding Company of the Year 2017’. Communicatiestrateeg en -adviseur Claudette Deddes is verbonden aan de NIMA Community Internal Branding. Zij zag in die toekenning reden om een interview aan te vragen bij de drijvende kracht áchter het succes van WE Fashion: CEO Joris Aperghis.
Het bruist bij WE Fashion. Dat voel je wanneer je het hoofdkantoor in Utrecht binnenloopt. Waar je ook kijkt, de historie, het product, het design en het merk omarmen je. “WE Fashion is een mensenbusiness, klanten kopen op basis van emotie. Het draait om de kunst van verleiding, prettig geholpen worden, het maken van verbinding.” Het merk moet volgens CEO Joris Aperghis een integraal onderdeel worden van je bedrijf. En dan – zo is zijn overtuiging – begint het dus binnen. “Het winnen van deze award was geen doel op zich, maar wel een erkenning en aanmoediging dat we op de goede weg zijn.”
Lees dit artikel op Marketingfacts