De Nationale MQ Test 2018 heeft een winnaar. In de afgelopen maanden hebben bijna 750 professionals deelgenomen aan dé marketingtest van het jaar. Een spannende strijd waarin de overwinning met een bijzonder klein verschil is behaald door niemand minder dan Martin Danko, Managing Consultant bij HCL Technologies. De 2e plaats is voor Klaas Klunder, Director bij Marketing Penguin en plek nummer 3 is voor nieuwkomer binnen de NIMA Vereniging: Sigge Schieven.
Insights
Graag delen we een aantal insights met je. Zo deden er dit jaar wederom meer mannen (387) dan vrouwen (341) mee. Is de jongste deelnemer slechts 17 lentes jong, de oudste telt daarentegen 68 zomers. De gemiddelde leeftijd bedroeg 38 jaar.
Ruim 93% geeft aan hbo- dan wel wo-opgeleid te zijn tegenover slechts 7% met opleidingsniveau mbo. De functies die de deelnemers bekleden lopen uiteen van studenten (74), marcom-medewerkers (103), marcom-adviseurs (76), managers (61), consultants (52), docenten (29) en tot slot nog een hele bulk zonder functiebenaming.
Bijna 25% van de deelnemers geeft aan werkzaam te zijn in de communicatie- en mediabranche. Bijna 10% is werkzaam in de financiële dienstverlening, handel & retail en onderwijs & onderzoek.
Meedoen belangrijker dan winnen
NIMA maakt het mogelijk om ieder jaar je MQ te blijven testen. De volgende editie gaat dit najaar van start. Doe je dan weer mee?
Wil je jouw kennis of dat van je hele marketingteam uitgebreider testen om vervolgens jouw/jullie skills te vergroten? Doe dan de NIMA Kennistoets en zorg dat je future-proof bent en blijft!