Amsterdam, 16 juli 2018 – Het ROC van Amsterdam en Flevoland (ROCvA) is een samenwerking aangegaan met NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Doel van de samenwerking is het digitaliseren van onderwijs en het inbedden van online marketing binnen het regulier onderwijs. ROCvA gaat examens afnemen in Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing; twee niveaus bij verschillende studiejaren.
Daarnaast werkt ROCvA nauw samen met NIMA aan het ontwikkelen van een mbo-keuzedeel Online Marketing, een keuzedeel van 480 uur. NIMA biedt momenteel al twee mbo-keuzedelen aan, Basiskennis Marketing (240 uur) en Marketing (480 uur). Zowel NIMA als ROCvA zijn partners van het initiatief House of Digital, waar gewerkt wordt aan het nieuwe keuzedeel Online Marketing en aan het digitaliseren van het onderwijs.
De samenwerking houdt ook in dat ROCvA wordt erkend als NIMA Education Partner voor de opleiding Medewerker Marketing en Communicatie Niveau 4. NIMA accrediteert het ROCvA om samen veilig te stellen dat studenten worden opgeleid volgens de NIMA-standaarden op basis van het curriculum, literatuur en profiel van de docenten. De erkende mbo-opleiding mag het NIMA-logo gebruiken ter promotie van de opleiding die is verbonden aan de examens NIMA Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing. Samenwerken met het ROC van Amsterdam en Flevoland biedt beide partijen veel mogelijkheden; met circa 300 mbo-opleidingen, verdeeld over negen mbo-colleges is het ROCvA een grote partner. Daarnaast heeft het ROCvA scholen voor voortgezet onderwijs en onderwijsaanbod voor volwassenen. De nauwe samenwerking met het ROCvA maakt het aantal mogelijkheden nog groter.
Klik hier voor meer informatie over Basiskennis Marketing en NIMA-A Marketing