NIMA streeft ernaar marketeers uit alle geledingen en met elk type voorkennis bij te staan het optimale uit het vak, hun organisatie en henzelf te halen. Om die reden programmeert de beroepsvereniging komend najaar een breed aanbod classes en events die de deelnemers no nonsense en met de nodige vaart op de hoogte brengt van de laatste insights. Van echte vaardigheidstrainingen tot inspiratiesessies, van meerdaagse mastercourses tot workshops en bedrijfsbezoeken. In alle gevallen haalbaar, betaalbaar, maar bovenal relevant voor de marketingprofessional van nu.
Tezamen kunnen leden en niet leden kiezen uit ruim zeventig NIMA classes en events die in alle gevallen leiden tot een bewijs van deelname en permanente-educatiepunten, of je die nu bijhoudt of niet. Nieuwe onderdelen van de najaarsprogrammering zijn onder meer Societal Brand Impact, Debating, NIMA C in one day, Love Brands, Presentatietechnieken, Digital Campaigning, Career Writing, de NIMA Business Simulation game en ‘Haal meer uit je merk – samen met je bureaus’ over de optimale aansluiting tussen marketeers en hun bureaus (en vice versa).
Brabantia en Vice
Ook nieuw zijn uiteraard de verschillende bedrijfsbezoeken die de NIMA-communities op de planning hebben. Zo bezoekt NIMA Zuid onder meer Brabantia, gaat NIMA Oost op bezoek bij Viattence, organiseert NIMA Food & Agri een bijeenkomst over marketing in sierteelt en gaan de NIMA Young Profs op bezoek bij Vice.
Naast de nieuwe onderdelen van het programma worden ‘basic marketing master evergreens’ geprogrammeerd: stevige courses waarin marketing- sales en communicatieprofessionals worden geüpgrade naar het niveau van de laatste kennis en insights. Zo staan onder meer Pricing, Neuromarketing, Storytelling, Contentmarketing, Social Selling, Verbal Identity en de Optimale Customer Journey weer op het programma. Dat geldt ook voor de goedlopende classes over de persoonlijke ontwikkeling van marketeers. De vaardigheidstraining Doorbreek Denkpatronen, Personal Branding en Overtuigingskracht worden om die reden komend najaar opnieuw aangeboden.
Tot slot is een aantal classes opnieuw opgenomen omdat ze in de programmering van 2017-2018 hoge ogen gooiden onder deelnemers: De Mastercourse Marketingcommunicatie door auteurs van hét nieuwe marcomhandboek Guy van Liemt en Gert Koot gaat in herhaling en ook de zeer goed gewaardeerde Mastercourse Merkenmanagement in samenwerking met VIM-groep zal ook opnieuw worden aangeboden.
Geen goeroes-om-de-goeroes
‘Met een mix van hardcore basics, trendy onderwerpen en gewoon courses die de vragen van nu beantwoorden, denken we echt ons beste najaarsprogramma in jaren te hebben neergezet’, legt manager Events, Classes & Communities Deborah Schussel van NIMA uit. ‘Ons enig criterium is relevantie voor het vak. Dat impliceert kwaliteit en samenwerking met de best aangeschreven specialisten uit de beroepsvereniging. Soms moet je gewoon iets uitproberen, dus daar is ook ruimte voor, maar we willen bovenal vooral een aanbod waar je als moderne en goed invoerde senior mee uit de voeten kunt. De beste docenten, een stevig tempo, ruimte voor persoonlijke vragen, veel verwijzing naar de weerbarstige praktijk en geen goeroes-om-de-goeroes. “Zien is geloven” en “wat werkt is waar” – een beetje de uitgangspunten van ons vak. Ik praat mensen trouwens graag bij over ons huidige class-aanbod.’
Een aantal courses en events zal in de loop van de komende weken verder worden toegelicht aan de hand van achtergrondartikelen – interviews en opinies via Marketingfacts. In totaal zijn tien onderdelen in het NIMA najaarsprogramma geheel nieuw en daar komen nog enkele events en classes bij. Klik hier voor het meest actuele aanbod. De classes zijn toegankelijk voor zowel NIMA Members – zij ontvangen korting – als niet-members. Aan alle events is een aantal Permanente Educatie (PE-)-punten verbonden dat een indruk geeft van het niveau en belasting.