Nu 2019 met rasse schreden nadert vraagt de European Marketing Confederation (EMC) zijn leden om een groots onderzoek uit te zetten onder hun achterban om in kaart te brengen wat de marketingagenda van komend jaar zal bepalen. Deelname eraan neemt slechts vijf minuten in beslag en maakt het voor EMC mogelijk om goed in te spelen op ideeën en ontwikkelingen onder marketingprofessionals. De insights die het onderzoek oplevert zullen ook van invloed zijn op het NIMA-programma.
Snel deelnemen? Kan hier. Veel dank!
De ‘koepel van marketing-beroepsverenigingen’, waarbij NIMA namens Nederland is aangesloten, hebben de handen voor dit onderzoek ineengeslagen en gaan internationaal op zoek naar marketeers die functioneel of financieel verantwoordelijk zijn voor de keuzes die worden gemaakt. Om die reden vraagt het onderzoek naar ‘focus areas’ en projecten die de agenda voor 2019 bepalen. Ook vraagt het onderzoek naar grote uitdagingen en belemmeringen die van invloed zijn op het ten uitvoer brengen van de plannen.
De studie die wordt verricht naar aanleiding van het onderzoek, moet meer inzicht verschaffen over strategie, processen, uitdagingen en vereisten in het vak zoals we dat nu uitoefenen en de marketingfunctie zoals die momenteel wordt ervaren. De uitkomsten worden ook gebruikt bij het bepalen van grote events zoals de SwissMarketing Day in maart, de NIMA Marketing Day in juni en de German Marketing Day in december 2019.