Ruim 125 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 29 november NIMA Diploma-uitreiking van 2018 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Members Floris van Dam hen persoonlijk met het behalen van hun NIMA Basiskennis, A, B en/of C Diploma. De achterban werd daarbij ook in het zonnetje gezet: ‘Zonder hen zou het niet mogelijk zijn geweest’. In totaal hebben 865 mensen tot dusver een NIMA Basiskennis, A, B en/of C Diploma behaald in 2018. Ruim 17 professionals werden als allereersten in de gelegeheid gesteld hun predicaat Senior Digital Professional op te halen.
Zoals voorgaande jaren vaker stelde Randstad zijn geheel vernieuwde hoofdkantoor in Diemen ter beschikking om de verse lichting gediplomeerden uitgebreid op het schild te hijsen. Alle nieuwe diplomahouders zijn opgenomen in het diplomaregister van NIMA. NIMA-voorzitter Martin Huisman wees erop dat het van groot belang is, om kennis en vaardigheden bij te houden, al dan niet door deel te nemen aan een Permanente-Educatieprogramma. Inmiddels staan ruim 65.000 professionals geregistreerd als NIMA Diploma-houder. Huisman wees erop dat de gedilomeerden daarin horen: ‘En daar zijn we streng op. Iedereen kan checken wat jullie hebben neergezet met het behalen van dit diploma.’
Eén van de gediplomeerden reageerde desgevraagd blij verrast op de uitreikingsceremonie: ‘Dit oversteeg echt mijn verwachting. Het was heel leuk gedaan. Ik twijfelde nog even of ik zou gaan, maar ben blij want het werkt heel motiverend. Sterker: Ik ben inmiddels begonnen met B en zo’n bijeenkomst is écht de spreekwoordelijke kers op de taart, om het resultaat van de persoonlijke investering met zo’n groep gelijkgestemden kunnen vieren.’