NMD 2019 Dít worden de thema’s; Adviesraad zoekt adviseurs


Op 20 juni 2019 vindt de derde NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Deze week zijn de 13+1 Tracks bekendgemaakt: de themazalen waarvoor marketingprofessionals on the spot worden gezocht om een presentatie te verzorgen.

Evenals voorgaande jaren worden alle NIMA Members die mee willen denken over de sprekers bij de thema’s van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de eenmalige bijeenkomst van de NMD Adviesraad die zal plaatsvinden op woensdag 16 januari 2019 van 18.00 tot 20.00 uur.

De NIMA Marketing Day wordt georganiseerd door Team NIMA en BBP Media, met hulp van de NIMA Members. De twee eerder gehouden NMD’s waren een groot succes: In 2017 bezochten 1350 professionals NMD, dit jaar waren dat er zelfs nog iets meer: 1700. Verreweg de meeste bezoekers zijn zelf marketeer; reden waarom NIMA voor het programma ook expliciet zoekt naar presentaties ván marketeers, die zelf (budget)verantwoordelijk zijn. De Adviesraad stelt tijdens de brainstormbijeenkomst een ‘verlanglijst’ op van bijzondere en de spraakmakende professionals en bedrijven die bij de thema’s passen. Met deze lijst wordt uiteindelijk het programma samengesteld. Aanmelden voor deelname aan de Adviesraad kan door een mail te sturen naar de programmamanager van NMD: l.ros(at)nima.nl.

NMD optimaliseert zich natuurlijk richting hét ultieme marketingevent. In vergelijking met voorgaande jaren worden opnieuw een aantal wijzigingen in de opzet en het programma  doorgevoerd. Drie voorbeelden:

– Er worden drie nieuwe ‘verticles geïntroduceerd: The Data & Analytics, The Internal Branding en een geheel nieuwe Marketing Facts Strategy Track in de grote zaal na en voor de key notes.
– Er worden twee ‘diagonale tracks’ geprogrammeerd: één, speciaal voor Engelstalige bezoekers en één voor bezoekers die specifiek op zoek zijn naar B2B-cases.
– De capaciteit per zaal wordt uitgebreid als het aantal aanmeldingen dat noodzakelijk maakt.

NIMA Members mogen de dag kosteloos bezoeken en kunnen zich vanaf half februari inschrijven. NIMA Marketing Day heeft een eigen site waar het programma zo actueel mogelijk wordt bijgehouden en waar je meer leest over nieuws rond de #NMD19. Je kunt NMD ook volgen via de social kanalen.

De veertien thema’s, met (indicatief) de invulling of subthema’s

1.The Brand (positionering, merkmanagement, merkwaarden, purpose, branding)

2.The Professional (carrièreplanning, recruitment, marketingstaf, coaching, permanente educatie)

3.The Story (contentmarketing, branded content, storytelling, paid/owned/earned media)

4.The Design (design management, identity, design thinking, persuasion design)

5.The Academy (vijf mindblowing & homegrown marketingpublicaties, marketingliteratuur, research)

6.The Media (new media, influencers, programatic, mediaplanning, mediabureaus)

7.The Tools (martech, digital marketing, online marketing, digitale transformatie)

8.The Agency (campaign management, accountmanagement, creatie, briefing, bureauselectie)

9.The Journey (customer journey, touchpoints, optimalisatie, customer centric, NPS)

10.The Intelligence (research, data, insights, nieuwe onderzoeksmethoden, diagnose)

11.The Experience (customer intimicy, customer experience, WOM)

12. The Data & Analytics (data collection, GDPR, data mining, data management, data & marketing allignment)

13. The Internal Branding (B2E, employee advocacy, internal communication, motivational events)

14. The Marketing Facts Strategy Track (innovatie & marketing, product/business development, new rules, new economy, disruption, start-ups, IoT, digitale transitie, actualiteit)

 

Diagonale Tracks: B2B en Engelstalig

(diagonale tracks zijn tracks voor een specifieke bezoekersgroep: B2B-marketeers en Engelstalige deelnemers aan NMD, zonder dat daarvoor een specifieke themazaal wordt aangeboden, omdat de wensen van deze bezoekers raken aan alle thema’s)