Amerikaans onderzoek wijst uit: ‘Korte tv-commercials nieuwste trend dit jaar’

Tv-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte tv-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot. Dat meldt Screenforce, de Nederlandse tv-marketingorganisatie, naar aanleiding van onderzoek door het Amerikaanse merk- en communicatie-onderzoeksbureau Phoenix MI, gepubliceerd op WARC. ‘Marketeers en adverteerders moeten daarbij echter wel opletten dat ze de juiste doelstellingen kiezen en deze commercials goed laten uitvoeren.’

Jim Berridge van Phoenix MI geeft in zijn artikel op warc.com aan dat korte tv-commercials (5 tot 7 seconden) de komende 12 tot 18 maanden een enorme kans bieden aan marketeers. Het onderzoeksbureau legde 100 verschillende korte tv-commercials voor aan 38 duizend volwassen Amerikaanse respondenten. De effectiviteit werd gebenchmarkt met de effectiviteit van lange tv-commercials. Wat blijkt? De korte TVC’s scoren bijna op hetzelfde niveau als de lange wat betreft reclamebekendheid, merkconnectie en merkherinnering.

Lees dit artikel op Adformatie