Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie.
Korte terugblik: content in 2018
We zagen interessante dingen gebeuren in het contentmarketinglandschap in 2018:
- Dankzij influencer-marketing en social media blijft de rol van user generated content groeien.
- Binnen influencer-marketing zagen we de verdere opkomst van micro-influencers en nano-influencers.
- Ook de opkomst van voice search zet gestaag door. Toen de Nederlandse versie van Google Home werd gelanceerd was KLM er als de kippen bij met vier spraakgestuurde diensten.
- AI en personalisatie zagen we veel terugkomen, onder meer met de toenemende inzet van chatbots en virtuele assistenten.
- Authentiek zijn als merk, ergens voor staan en dat uitdragen in je communicatie werd belangrijker. Denk bijvoorbeeld aan de Nike-campagne met Colin Kaepernick die in ongeveer iedere marketingblog terugkeert, of de campagne van SuitSupply met zoenende mannen.