Het is een soort printversie van de NIMA-site, maar het gaat nog opvallend vaak mee in tasjes, mapjes, in goody bags en ligt op talloze NIMA-events, dus de ‘corporate brochure’ van NIMA is geheel gereviseerd en opnieuw in elkaar gestoken.
‘Wij zijn NIMA’ legt aan buitenstaanders, maar ook de industrie uit wat NIMA ís, wat het wil en wat het doet om daar te komen. In de brochure wordt de geschiedenis van de beroepsvereniging uitgelegd, met name om te benadrukken dat NIMA geen opleidingsinstituut is en ook geen bedrijf, maar een organisatie die zich verenigt rond de belangen van marketingprofessionals:
Doel en missie zijn in de loop der tijd nooit veranderd: het ‘delen van kennis en ervaring om zo samen beter te worden’. NIMA wil professionals in marketing, communicatie en sales helpen en inspireren bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. We zijn een open en dynamische vereniging waar die ontwikkeling centraal staat. Niet om marketing belangrijker te maken dan nodig – integendeel – maar met het idee dat organisaties en de mensen die er werken hun doelen kunnen bereiken, zodat de wereld er uiteindelijk beter van wordt. Niet meer. Niet minder.
De eerste editie van ‘Wij zijn NIMA’ verscheen in 2017. De brochures zijn door alle NIMA Members, community’s en organisiatie-onderdelen te gebruiken