Vorige week las je in de blog over aandacht hoe het fenomeen ‘aandacht’ werkt en welke zes aandachtstrekkers het onderzoek door Energize en VU Amsterdam heeft opgeleverd. Merken winnen door pragmatisch relevant te zijn: ze zorgen dat ze toegevoegde waarde hebben in het leven van de klant. Ze zetten alles op alles om van nut te zijn. Hoe je dat doet? In deze blog lees je alles over de aandachtstrekker ‘Hulp’.
Verandering is de enige constante factor in digitale tijden. De verwachtingen van consumenten blijven stijgen. Klantbehoeften veranderen met alle (technologische) ontwikkelingen. Tegelijkertijd veranderen markten continu, met nieuwe toetreders die de boel wakker schudden door het anders te doen of problemen van mensen écht op te lossen.
Die continue verandering roept bij mensen ook vragen en problemen op. Sterke merken overleven door zich te onderscheiden en tegemoet te komen aan (nieuwe) behoeften van klanten. Merken winnen door pragmatisch relevant te zijn: ze zorgen ervoor dat zij van toegevoegde waarde zijn in het leven van de klant. Ze blijven innoveren en de status quo uitdagen, ook als gevestigd merk. Ze zetten alles op alles van nut te zijn, om ons te servicen en te helpen om problemen op te lossen.