Onze hersenen kunnen worden gezien als een sleutelfactor in het besluitvormingsproces bij het kopen van producten en het ontwikkelen van merkvoorkeuren. Ze verwerken echter informatie op basis van talloze factoren die een onevenredig effect kunnen hebben op keuzes. Ons brein is geen allesbepalende maar wel een bepalende factor in het proces van besluitvorming en daarom relevant om te bestuderen in de context van merken en digitale transformatie. Met behulp van neuroscience en psychologie raken we ‘in de geest van klanten’ en onthullen hun ware, verborgen verlangens en voorkeuren. En alleen dan kunnen we met impact ontwerpen.
24/07/2019 · Door Alva van Beek
‘Duik het brein in voor design met impact’
Meer gerelateerde artikels
Marketing in Retail; de moeder aller marketing
de Redactie
Lees meer
Je bent zelf consument, wanneer je voor een schap staat te dralen en moet kiezen tussen chipssoorten, koffiemerken, shampooflessen, verstelzaagbakken of potplanten.
Peggy Kaal van SNS Bank derde gast bij NIMA Lunchwebinar over Customer Experience
de Redactie
Lees meer
SNS Bank veroverde in juni met haar team de award voor ‘Beste Marketingbedrijf van Nederland’, juist vanwege de bijzondere, gewaagde en succesvolle manier van écht luisteren naar de klantwens.
(Blogpost) ‘Ja hallo Jumbo?!?!’
de Redactie
Lees meer
Het is niet echt chique om je rechtstreeks op een concullega te richten. De P van ‘Prijs’ is slechts één van de instrumenten in je marketingpalet.