ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose neer: “Banking for better, for generations to come.” Een doelstelling waar ruim 18.830 medewerkers dagelijks aan werken. Wat betekent purpose voor het merk ABN Amro en welke invloed hebben digitalisering en de opkomst van fintech-bedrijven? Hoe gaat de bank om met partnerships en wat is de toekomst van Tikkie? We vroegen het Ernst Boekhorst, Head of Brand, Sponsoring & Foundation bij ABN Amro.
ABN Amro heeft sinds kort een nieuwe company purpose. Wat betekent dit voor het merk?
“We hebben sinds een aantal jaar een nieuw bestuur en vanaf dat moment zijn we ook een nieuwe weg ingeslagen wat betreft strategie. We willen iets positiefs bijdragen aan de maatschappij. Daarom is het thema ‘banking for better, for generations to come’ in het leven geroepen. Een statement dat laat zien dat we vinden dat je als bank best winst mag maken, maar ook de verantwoordelijkheid hebt om iets terug te geven aan de maatschappij. De merkwaarden die daarbij horen – deskundig, ondernemend, toekomstgericht en maatschappelijk betrokken – passen goed bij waar we met het bestuur en onze medewerkers voor staan, waar we dagelijks warm voor lopen.”