Marketeers zijn al jaren bezig met de customer journey – niet te vertalen met ‘klantreis’ overigens – en nu is daar de employee journey. Het fenomeen bestaat al jaren, maar als ‘metric’ of als managementtool staat het nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want een sterke reputatie, tevreden en loyale klanten beginnen bij en met de medewerkers van je organisatie. Zij maken het verschil. Zij zorgen ervoor dat marketingacties succesvol zijn, of niet.
04/02/2020 · Door Alva van Beek
(Interview NIMA Masterclass) ‘Employee journey en customer journey álles met elkaar te maken’
Strateeg en employee communications-expert Sascha Becker verdiepte zich in het fenomeen, onder meer door de ervaring die hij opdeed bij zijn dagelijks werk voor bureau Proof. Hij schreef er samen met zijn collega Wenda Bolink een boek over. Om te overleven als organisatie is aandacht voor de optimale employee journey essentieel, zo stelt hij. Hiermee kiezen de juiste talenten voor jouw organisatie, dragen medewerkers gepassioneerd bij aan succes en blijven oud-medewerkers ambassadeurs. In samenwerking met NIMA ontwikkelde hij een masterclass om snel aan de slag te kunnen met het creëren van de optimale employee experience: van employer branding tot internal branding. Hierbij past hij bekende marketingtechnieken ook toe voor medewerkers.