Marlijn van Straaten RM is vice president marketing van travel-retailorganisatie HMSHost International. Elke dag opnieuw is de uitdaging om wereldwijd miljoenen mensen op luchthavens en treinstations te verleiden tot een bezoekje aan een van de aangesloten topmerken als Starbucks of Burger King of een van de eigen concepten. Van Straaten over haar eigen marketingreis van zero naar hero met een ‘gouden’ team van veertig mensen in de B2B2C-achtbaan.
We zitten voor het interview op het hoofdkantoor van HMSHost en daarmee op een steenworp afstand van de bedrijvigheid van luchthaven Schiphol en het NS-station. Miljoenen reizigers zijn intussen op weg. Nog even snel een broodje en koffie voordat ik als reiziger ga boarden of ga ik uitgebreid eten en drinken? En voor welk merk kies ik dan? Iedereen die weleens vliegt of de trein pakt, weet dat het aanbod om de inwendige mens te bevredigen enorm is. De marketingstrijd om de reizende consument is evident.