NIMA is als partner betrokken bij Adformatie Connects; een wekelijkse talkshow die voor de periode van de coronacrisis elke donderdag om 16.30 live wordt uitgezonden vanuit Capital C. De redactie van Adformatie wil industry leaders samenbrengen om over de impact van de coronacrisis op het marketing- en communicatievak te praten. Vanuit Amsterdam wordt het vak in een klein half uur wekelijks bijgepraat over de impact van recente ontwikkelingen en hoe daar op korte en lange termijn mee om te gaan.
De livestream is elke donderdag vanaf 16.30 uur te volgen via deze pagina. De eerste aflevering kun je hier terugkijken.
In de eerste aflevering staat het thema ‘WTF happens?!’ centraal. Victor Knaap (ceo MediaMonks), Joanny Lijbers (managing director personal care Unilever & digital transformation) en Anita Lotten (Wunderman Thompson) delen hun ervaringen over hoe zij de eerste weken van de coronacrisis hebben beleefd, hoe zij daar op dit moment mee omgaan en wat de verwachte impact op het vak en consumentengedrag is. Adformatie Connects wordt gemaakt in samenwerking met NIMA, MWG en VEA.
Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie: ‘Er zijn genoeg actualiteitenprogramma’s die ingaan over de verspreiding van het virus, het mogelijke tekort aan IC-bedden en de economische impact, maar nergens gaat het over ons vak. Wij merken dat er een enorme honger is naar informatie en behoefte is om te horen over hoe andere vakgenoten het nu aanpakken. Dus dat gaan we met Adformatie Connects, en ook andere nieuwe formats, mogelijk maken.’
Volgens Kirsten Andres, voorzitter en directeur van NIMA, is de betrokkenheid van NIMA ingegeven door de wens er juist in deze tijden te staan voor vakgenoten, ondanks de fysieke barrières die dat bemoeilijken: ‘Het is belangrijk om juist in deze tijden iets extra’s te bieden voor mensen in het marketingvak.’