Na een eerste snelle uitvraag over de gevolgen van de coronacrisis voor marketing (dus bedrijven), inmiddels drie weken geleden, gaat NIMA op zoek naar antwoord op de vraag hoe gaan leden, maar ook marketingprofessionals buiten de beroepsvereniging, om met de coronacrisis en de economische gevolgen daarvan. Bijna gelijk opgaand met een groot onderzoek dat marketingonderzoeker Ronald Voorn RM NQL momenteel verricht naar de mening van consumenten over de verschillende manieren waarop merken zich op dit moment presenteren, en waarvan de resultaten eind deze week worden verwacht.
Wil je als marketingprofessional helpen met het onderzoek, vul dan hier de enquête in (10 minuten).
Het NIMA-onderzoek ligt redelijk in lijn met een onderzoek dat vorige week werd gepresenteerd door de Amerikaanse marketingberoepsorganisatie AMA, zodat op verschillende elementen ervan ook een vergelijking kan worden gemaakt met de internationale praktijk.
NIMA-onderzoekers Rob van Vroenhoven en Alva van Beek roepen daarom zoveel mogelijk marketingprofessionals op om deel te nemen aan het onderzoek ‘De NIMA-Peilstok’, om daarmee ook een zo betrouwbaar mogelijke inschatting te kunnen maken van het vak in transitie en de wijze waarop bedrijven momenteel reageren op de actuele situatie. Een aantal NIMA Members is ook per mail benaderd om deel te nemen. Op basis van de uitkomsten worden nieuwe producten en diensten ontwikkeld en een contentstrategie opgesteld om professionals in marketing, communicatie en sales zo goed mogelijk te helpen met praktische goed toepasbare kennis en informatie. Vanzelfsprekend worden de resultaten gedeeld via onder meer deze site, de NIMA-nieuwsbrief en Marketingfacts.