Gaat de Chief Marketing Officer ten onder in de leeuwenkuil van de boardroom, waar andere disciplines juist steeds meer macht krijgen? Dat beeld is hardnekkig, maar nieuw onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA) concludeert het tegendeel: de rol van de CMO is en blijft ‘alive and kicking’, al vereist dit wel een paar majeure veranderingen in de taken van deze topmarketeers. De cijfers zijn al jaren niet rooskleurig: Chief Marketing Officers zitten korter in directies dan hun collega’s met andere disciplines zoals finance, technologie en operations. Dat rapporteerde Marketing Week al meermalen in het afgelopen decennium. Bovendien meldde recruiter SpencerStuart vorig jaar nog dat de ambtstermijn van CMO’s lichtjes terugloopt.
28/05/2020 · Door Alva van Beek
CMO, stop met goeroe spelen en ga problemen oplossen!
Meer gerelateerde artikels
‘ChatGPT als tweede Brein’ knalt naar 1 in Top-100 – NIMA biedt twee keer Masterclass
de Redactie
Lees meer
De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen.
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Van wiskunde naar giskunde naar besliskunde’
de Redactie
Lees meer
Het ontmaskert de trucs en valkuilen van statistische misleiding en leert lezers kritisch te denken over de cijfers die ze dagelijks tegenkomen.
De Toekomst van Marketing: Gratis NIMA Lunchwebinar over CX en de klantreis
de Redactie
Lees meer
voor de meeste klanten begint de volstrekt analoge klantreis pas ná de aankoop. En die reis verloopt lang niet altijd tot tevredenheid van de klant…