Online marketeers hebben er bijna een dagtaak aan om hun marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Ze vragen zich af: hoe worden zoveel mogelijk bezoekers of conversies binnengehaald tegen zo laag mogelijke kosten? Kies ik voor de lange termijn en leg ik de focus op SEO? Of wil ik direct resultaat zien en gaat al het budget naar SEA?
Het antwoord ligt volgens experts in het midden, maar die gulden middenweg vinden is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat is precies de reden waarom IAB Nederland op donderdag 18 juni het webinar ‘Synergie tussen SEO en SEA’ organiseert. In de aanloop naar het webinar zijn de sprekers geïnterviewd door Lisa Chen, senior search specialist bij OMD Nederland en lid van de IAB-taskforce Search. In het webinar zal Hidde de Bruijn onder andere vertellen waarom SEA en SEO beter zouden moeten samenwerken. Klaas Schuijt en Robert Hoebe geven antwoord op de vraag: hoe win je als kleinere partij van de grote spelers door gebruik te maken van de synergie tussen SEO en SEA? En Melanie Fredriks en Fabiano Sardu vertellen hoe kleinere partijen van de grote spelers kunnen winnen door de ideale synergie te vinden tussen SEO en SEA en dan met name binnen Amazon.