In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights en mediabedrijf DPG Media verricht NIMA momenteel een groot onderzoek onder professionals in marketing naar hun beroepspraktijk. In de loop van komend najaar ontwikkelt NIMA in samenspraak met zijn leden een nieuw driejarenplan om de koers te bepalen en om ervoor te zorgen dat NIMA blijft doen wat het wíl doen en altijd heeft gedaan: vakgenoten, onderzoekers en studenten helpen met inspiratie, kennis en een netwerk om samen verder te komen in het marketingvak.
NIMA zoekt respondenten die werken in marketing. Geen snelle poll, maar wel een belangrijk onderzoek dat ons een idee moet verschaffen over de veranderingen in het vak. Het kost je ongeveer 20 minuten en je helpt ons en vakgenoten enorm met jouw bijdrage.
Klik hier als je direct wil deelnemen.
De NIMA Members hebben inmiddels een mail ontvangen met een oproep om deel te nemen (nog niet gedaan? Doe het nu!) maar dat wil niet zeggen dat we ons beperken tot de eigen achterban. In tegendeel. Iedere professional in marketing, communicatie of sales wordt van harte uitgenodigd zijn of haar mening te geven.
Het onderzoek wordt geanonimiseerd afgenomen. De resultaten worden uiteraard gedeeld met de members, maar worden ook uitgebreid besproken en toegelicht via onder meer Marketingfacts. Met de uitkomsten zal de NIMA-directie een nieuwe strategie opstellen, maar er zullen uiteraard ook producten en diensten worden ontwikkeld die optimaal aansluiten bij de beroepspraktijk van vandaag, op een manier die past bij jouw opvattingen over marketing en jouw manier van werken.
Juist nu we ons afvragen welke impact de afgelopen maanden hebben gehad op jou als mens en je beroepspraktijk, proberen we een zo betrouwbaar mogelijk beeld te krijgen van leven en werken in marketing, of voor marketing, of door marketing.
Je helpt het vak, NIMA en onze onderzoekspartners enorm door even de tijd te nemen en je antwoorden door te geven. Én we verloten 10 Marketingfacts Jaarboeken onder de deelnemers. Heel veel dank voor je hulp!