Iedere week bespreekt NIMA Academy-docent Ingmar de Lange een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan verhalen. Merken vertellen allerlei verhalen: inspirerend, emotioneel of opgeblazen. Maar wat doet een verhaal eigenlijk voor je merk? En wat moet je doen om succesvol te zijn met een verhaal? Verhalen werken niet alleen voor donateurs of klanten. Ze zijn ook belangrijk voor andere doelgroepen. Een voorbeeld hiervan zijn investeerders. Hierbij denk je misschien aan calculerende mensen, die zich niet laten afleiden door mooie verhalen en kritisch kijken naar de cijfers van een bedrijf.
14/07/2020 · Door Alva van Beek
(Blog Ingmar de Lange) ‘Hoe maak je je merkverhaal succesvol?’
Meer gerelateerde artikels
Education Day 2024: de kracht van data en AI in marketing
de Redactie
Lees meer
Voor docenten biedt een evenement als dit een kans om de nieuwste technologieën in te zetten in de klas, waardoor studenten straks een voorsprong hebben op de arbeidsmarkt.
Wat is het beste marketingbedrijf van Nederland in 2024?
de Redactie
Lees meer
De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day 2025 op 12 juni, het grootste marketingevenement van Nederland. Nu de juryleden zijn geselecteerd en de website live is, is het tijd om na te denken over wie een plek op het podium verdient.
(Blogpost) Weet jij hoe je echt onderscheidend je merk kunt neerzetten?
de Redactie
Lees meer
Het neerzetten van een sterke onderscheidende merkpositionering is geen eenmalige actie. De markt verandert voortdurend. Je concurrentievoordeel is tijdelijk.