In zijn nieuwste boek verzamelt Steven Van Belleghem de verschillende ingrediënten waarmee bedrijven hun klanten een niet te weigeren voorstel kunnen voorschotelen. Ze moeten zorgen voor de ultieme convenience, ze moeten een rol spelen in de film van ons leven en ze moeten tussendoor ook nog eens de wereld redden. Te hoog gegrepen? Helemaal niet, vindt Van Belleghem. “Bedrijven hebben de voorbije maanden de grootste sprong ooit gezet. Binnen vijf tot tien jaar is zo’n offer you can’t refuse de norm.”
Aan het begin van ons gesprek vertelt Steven Van Belleghem hoe de titel van het boek is ontstaan tijdens een workshop bij een klant. “We waren aan het brainstormen hoe het bedrijf in kwestie kon voldoen aan de nieuwe, torenhoge verwachtingen van klanten die vandaag meer willen dan alleen een goeie service. Er werden allerlei ideeën op tafel gegooid: ‘We moeten meer als Amazon en Coolblue worden, we moeten onze klanten als mensen behandelen, we moeten een positieve bijdrage leveren aan de wereld’. Als je dat allemaal doet, dacht ik, dan heb je the offer you can’t refuse. Ik was al een tijdje aan het werken aan een nieuw boek, maar de titel is altijd het moeilijkste deel. Plots had ik hem te pakken.”
Lees dit interview op de Vlaamse marketingsite Bloovi