In 2020 moest alles opeens digitaal. We belandden in een stroomversnelling waar je niet meer uit kwam. Van virtual events tot digitale workshops en experimenten met AR-tools. Zóveel digitaal dat je er kotsmisselijk van werd. En langzaam maar zeker sijpelde het plezier weg. Als marketeers het lef durfden te tonen om mee te doen aan dat ene live-congres, dan werd je achtervolgd door onzekerheden van bezoekers. “Zijn er mondkapjes en handzeep aanwezig? En wordt de ruimte goed geventileerd?” En bovendien: als je al het lef durfde te tonen om in 2020 te focussen op de lange termijn (branding), dan werd je achtervolgd door vragen van de directie. Dus ga je je toch maar weer focussen op de korte termijn. Potverdorie. Wat een jaar!
10/12/2020 · Door Alva van Beek
(Blogpost Marcia Moestoredjo SMP) ‘Marketeer moet stoppen met datafetisj’
Meer gerelateerde artikels
‘ChatGPT als tweede Brein’ knalt naar 1 in Top-100 – NIMA biedt twee keer Masterclass
de Redactie
Lees meer
De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen.
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Van wiskunde naar giskunde naar besliskunde’
de Redactie
Lees meer
Het ontmaskert de trucs en valkuilen van statistische misleiding en leert lezers kritisch te denken over de cijfers die ze dagelijks tegenkomen.
De Toekomst van Marketing: Gratis NIMA Lunchwebinar over CX en de klantreis
de Redactie
Lees meer
voor de meeste klanten begint de volstrekt analoge klantreis pas ná de aankoop. En die reis verloopt lang niet altijd tot tevredenheid van de klant…