Ieder jaar organiseren we ruim 130 trainingen over diverse onderwerpen. Al die trainingen krijgen een score. Eén keer per jaar maken we bekend wie de beste vijf sprekers van het afgelopen jaar zijn geweest. Die vijf sprekers geven ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp gedurende The Best of NIMA.
Hieronder vind je het programma van The Best of NIMA 2021. Deze sessie vond plaats op 7 juli 2022.
De vijf thema’s van dit jaar zijn: pricing, CX transformation design, positieve psychologie, Cialdini meets DISC en het beoordelen van de big idea.
Wanneer je het event fysiek bijwoont ontvangen we je graag tussen 9:00 en 9:30 uur. De koffie staat voor je klaar.
Volg je ons online, dan vragen we je om op tijd klaar te gaan zitten met een eigen kopje koffie of thee.
door Luuk Ros SCP
Om 9:30 gaan we echt van start onder begeleiding van onze mc Luuk Ros SCP, hoofdredacteur van Marketingfacts. Luuk geeft het exclusieve inzicht in de veilingresultaten en neemt het programma met ons door.
door Tijs Rotmans
Dit jaar staat er een pricing special op het programma voor The Best of NIMA. De jukebox van 2021 is nog lang niet uitgespeeld en ook dit jaar heeft Tijs weer een interessante sessie voor ons in petto. Dit keer over channel pricing.
Channel pricing is namelijk een leuk en actueel onderwerp dat sterk samenhangt met de distributiestrategie. En om het complexer te maken; het heeft ook nog eens een dubbele betekenis. De eerste betekenis betreft de vraag wat een fabrikant als distributievergoeding geeft aan zijn distributeur. Vaak is dit een percentage van de verkoopadviesprijs. Anders gezegd: er moeten twee prijzen worden vastgesteld, waarbij er op beide niveaus in de waardeketen een concurrerend prijsniveau is. Een prijsniveau dat goed staat voor de eindgebruiker maar ook voor de distributeur. De tweede betekenis betreft de vraag of een distributeur met een omnichannel ook prijsdifferentiatie toepast. Is de prijs in de winkel hetzelfde als op de website?
Tijdens ‘The Best of NIMA’ lichten we het tipje van de sluier op over beide betekenissen. Wil je meer weten over dit onderwerp? Volg dan de Masterclass: Pricing.
Naast een hoop inspiratie zorgen we er natuurlijk ook voor dat je af en toe kan ontspannen. Vandaar deze korte break. Zo kun je even een nieuwe kop koffie pakken, een bezoekje aan toilet brengen en/of gewoon weg even de benen strekken. Op die manier heb je ook weer genoeg focus voor het volgende deel, namelijk een sessie over customer experience.
door Zanna van der Aa
Customer experience, customer centricity, welke organisatie wil hier niet meer van? Het lage aantal bedrijven dat hierin slaagt geeft aan dat het nogal een uitdaging is. En dat is wanneer Zanna wakker wordt. Hoe creëer je het juiste kompas, zodat je precies weet welke verbeteracties de meeste impact hebben op de beleving? Hoe maak je de vertaalslag van data en inzichten naar concrete experimenten? Hoe scheid je de zin en onzin van customer experience? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers met veel plezier en energie aan de slag gaan met die verbeteracties? Op basis van verschillende cases deelt Zanna hoe je CX-transformatie succesvol kunt ontwerpen met meetbaar resultaat!
Wil je meer weten over dit onderwerp? Volg dan de Masterclass: De Zin en Onzin van Customer Experience.
Volg je The Best of NIMA fysiek bij ons op locatie? Dan is dit het moment dat we je voorzien van een lekkere lunch. Kijk je mee vanaf kantoor, thuis of een vakantiebestemming? Dan raden we je aan om ook even te genieten van een smakelijk middagmaal. Strek de benen, smeer de keel en vul de maag, want ook de volgende sessie is jouw aandacht waard.
door Jocelyn Rebbens
We hebben afgelopen periode geleerd dat we best thuis kunnen werken en nog efficiënt en productief ook. Echter, veel organisaties en hun professionals hebben ook gemerkt wat de negatieve effecten zijn. Zeker nu het echte hybride werken is gestart. Dit heeft als gevolg dat er veel verschillende wensen en behoefte zijn ontstaan qua samenwerking en verbinding. Want hoe organiseer je nu die informele kletspraatjes van ‘het koffieapparaat’ en het spontane gesprek met collega’s of in je team? En hoe maak je zaken die je irriteren bespreekbaar als je elkaar nauwelijks live ziet? Thuiswerken vraagt immers behoorlijk wat van de motivatie, veerkracht, creativiteit en werkplezier.
Door samen, op een bewustere en positieve manier, de veerkracht en communicatie te waarborgen, worden jij en je team effectiever en kun je met meer energie, flow en plezier samen naar jullie doel toewerken! In vogelvlucht komen thema’s als de kracht van positieve psychologie en emotiemanagement, flow, verbinding organiseren tijdens het hybride werken en geweldloze communicatie voor het voeren van het oprechte gesprek langs en drinken we samen na afloop een drankje, puur om weer te verbinden! Wil je ook ook werken aan jouw veerkracht en werkplezier? Bekijk dan ook de Vaardigheidstraining: Psychologie voor meer Veerkracht en (Online) Werkplezier.
Om 13.45 uur lassen we weer een korte pauze in. Puur zodat je de nieuw opgedane kennis even kunt laten landen, voordat we aan de volgende sessie beginnen. Dit is ook het moment om jezelf weer even wat te drinken in te schenken, of toch nog dat laatste mailtje weg te tikken. Dan heb je zometeen weer alle aandacht voor de volgende sessie. En dat wil je. Danielle Meijer neemt je namelijk mee in de wereld van overtuigingskracht.
door Danielle Meijer
Wat gebeurt er als je de principes van sociale beïnvloeding loslaat op DISC? Om daar achter te komen, ga je op 7 juli naar The Best of NIMA! Danielle Meijer bespreekt in 60 minuten hoe je effectief communiceert met als uitgangspunt de beïnvloedingsprincipes van Cialdini en de DISC-profielen. Wat je precies kan verwachten houden we nog even tegen de borst, maar de tips en uitkomsten resulteren in nog effectiever communiceren! Eén ding is zeker: alle facetten van overtuigingskracht zitten erin! Wil je meer weten over hoe je de principes van Cialdini in jouw communicatie in kunt zetten? Bekijk dan de Vaardigheidstraining: Overtuigingskracht.
Nu je ben bijgepraat over Chialdini en DISC is het weer even tijd om de benen te strekken. We lassen een korte break van een kwartier in, voordat we doorgaan met de laatste spreker van de dag: Adriaan Oomen. Hij neemt je mee in de wereld van creatieve concepten.
door Adriaan Oomen
Als marketingcommunicatieprofessional moet je regelmatig concepten van creatie en/of een bureau beoordelen, maar hoe doe je dat? Het goed beoordelen van deze concepten is vaak best lastig. Is het bijvoorbeeld relevant voor de doelgroep en onderscheidend genoeg? Gaat het doen wat het moet doen? De kunst zit hem in het effectief beoordelen van conceptvoorstellen. Hoe je dat aanpakt, ontdek je in deze inspiratiesessie van Adriaan Oomen over het beoordelen van The Big Idea. In een uur komen de highlights uit zijn NIMA Workshop Creatieve Concepten Beoordelen ter sprake en ga je vol inspiratie door naar de netwerkborrel. Heb je ook regelmatig te maken met creatieve concepten en zou je willen weten hoe je die het beste kunt beoordelen? Bekijk dan ook eens de Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen.
Tijd om te netwerken
Volg je het event bij ons op locatie? Dan is dit het moment waarop de borrel voor je klaarstaat. Dus geniet van een drankje en ga gezellig in gesprek met de andere deelnemers. Kijk je online mee? Dan bedanken we je voor je aandacht. Er is geen digitale borrel, maar we hopen dat je zelf nog wel gaat nagenieten.
Hieronder vind je artikelen en interviews met de sprekers van The Best of NIMA.
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. De eerste die we dit …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Dit jaar is onze kenner …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Onze kenner op het gebied …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Onze held op het gebied …
Wil je alvast een eerste indruk krijgen van onze sprekers? Dan kan je natuurlijk de bovenstaande artikelen lezen. Maar bekijk ook eens de interviews die we met deze topsprekers hebben gehouden. Zo zie je The Best of NIMA ook echt al een beetje in actie. Bovendien geven ze alvast de eerste tips.