Education Day – Data als brandstof voor de moderne marketing machine

gratis toegankelijk voor docentleden van NIMA

INVESTERING

NIMA Member € 0,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 0,00 (excl. btw)

Dit event is exclusief voor docentleden verbonden aan NIMA, MOA, Logeion en Noordhoff.

WORD MEMBER EN BESPAAR

NIMA organiseert speciaal voor haar docentleden en NQL’ers kosteloos de Education Days. Ben je (nog) geen docentlid? Dan betaal je € 75,00 voor deelname. NIMA docentlid worden kan snel. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen van een NIMA Red Member en zijn de deuren naar ons netwerk geopend.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Danny Oosterveer Coen Wiers Ludo Voorn

BESCHIKBARE DATA

Op 22 september staat er voor onze docenten weer een zeer inspirerende Education Day op het programma, die in samenwerking met Noordhoff, MOA en Logeion wordt aangeboden. Dit keer gaat het over hoe je data kunt gebruiken in je marketingstrategie en hoe je je tooling daarop uitzoekt. Onderaan vind je het programma met informatie over de twee presentaties. Het belooft een leerzame middag te worden, dus noteer deze in je agenda!
 
Thema gerelateerde vragen
– Wat moet je weten als moderne marketeer (data)?
– Wat zijn de valkuilen?
– Hoe ziet het MarTech landschap eruit?
– Hoe pas je tooling goed toe binnen een marketingstrategie?
 
Programma
13:00 – Inloop + koffie & thee    
13:30 – Welkom door NIMA
13:35 – Danny Oosterveer – De marketeer van de toekomst is data-bedreven 
14:45 – Pauze 
15:00 – Ludo Voorn RM & Coen Wiers – Hoe werkt de moderne marketing machine in de praktijk?
16:30 – Paneldiscussie
17:00 – Afsluiting en aansluitende borrel     
 
Inhoud
De marketeer van de toekomst is data-bedreven – door Danny Oosterveer
De wereld verandert steeds sneller. Gelukkig zijn er steeds meer data beschikbaar wat ons vertelt hoe onze marketing presteert. Door continu te toetsen op basis van data kunnen we van onze marketinginspanningen leren & optimaliseren. De marketeer van de toekomst is daarom data-bedreven: hij begrijpt hoe je met data werkt, wat je er wel (en niet) mee kunt en wat de valkuilen zijn. In deze presentatie vertelt Danny wat een marketeer data-bedreven maakt en geeft hij veel praktische voorbeelden.
 
Hoe werkt de moderne marketing machine in de praktijk?  – door Ludo Voorn RM en Coen Wiers
De executie van marketing is door de toegenomen hoeveelheid data en het grote aantal (sub)doelgroepen, platformen, kanalen etc. alleen maar complexer geworden. En om dit allemaal te managen heb je systemen nodig. Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, content marketing, e-mail marketing, marketing analytics of campaign management. Voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem, die dit proces kan automatiseren en ondersteunen. En de systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. Software prioriteert de meest waardevolle leads, doet suggesties voor opvolging van e-mails middels ‘natural language processing’ of stelt aanpassingen in campagnes voor. In deze presentatie schetsen wij het nieuwe MarTech landschap, zodat jij als docent weer volledig op de hoogte bent en studenten state-of-the-art kennis mee kan geven. Tevens laten we door middel van praktijkcases zie hoe deze tooling goed wordt toepast binnen een marketingstrategie. En wat er allemaal voor nodig is om deze goed te implementeren. Want het lijkt zo gemakkelijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger.   
 
Sprekers
Danny Oosterveer is een data-bedreven marketeer en werkt als zelfstandig marketingconsultant. Als growth marketeer bij Marketingfacts zag hij dagelijks hoeveel er geschreven werd over data, maar tegelijkertijd hoe mondjesmaat het werd toegepast. Zonde, want wat online juist onderscheidt van offline is dat marketeers in (near) realtime beschikken over directe feedback in de vorm van data. Door continue te leren en optimaliseren op basis van deze data kunnen we veel betere marketeers en communicatie-professionals worden. Om deze reden heeft Danny het boek Data-bedreven marketing geschreven en vertelt hij regelmatig over data-gedreven marketing op evenementen, en is hij actief als docent voor trainingen en workshops.
 
Ludo Voorn behoort tot de commodore 64-generatie, en is sinds die tijd bovenmatig geïnteresseerd in computers & data. Via verschillende direct marketing-, & database marketing-functies ontwikkelde hij zich tot een registermarketeer met ruim 20 jaar ervaring (o.a. bij Travel Active, SNSbank, Vodafone, Zwitserleven, PostNL/Cendris). Hij is cum laude afgestudeerd Master of Marketing en van 2013 t/m 2017 stond hij in de top 100 van beste & meest inspirerende marketeers. Sinds 2018 is hij eigenaar van Marketing Transformers en geeft bedrijven advies op het vlak van marketingstrategie, transformatie en marketing analytics. Vanaf juni 2019 is hij tevens Chapter Lead Marketing Particulieren bij de Rabobank. Hij geeft regelmatig gastcolleges, masterclasses en lezingen over marketingstrategie en Martech.
 
Coen Wiers is hoofd van Customer Engagement bij de Rabobank en daarmee verantwoordelijk voor o.a. alle marketingtechnologie die een van de grootste banken van Nederland dagelijks inzet om zijn klanten te bereiken. Verder deelt Coen zijn kennis en ervaring al langer met de NIMA Community via masterclasses en events. Persoonlijk tref je hem het liefst op de fiets dus wil je echt eens brainstormen over een marketinguitdaging dan staat hij altijd open voor een mooi rondje.
 
Locatie
The Extra Mile, Amsterdam Zuidoost (Hessenbergweg 8)
 
NIMA Docentleden en NIMA Qualified Lecturers gratis
NIMA organiseert speciaal voor haar docentleden en NQL'ers kosteloos de Education Days. Ben je (nog) geen docentlid? Dan betaal je € 75,00 voor deelname. NIMA docentlid worden kan snel. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen van een NIMA Red Member en zijn de deuren naar ons netwerk geopend.
 
PE-punten
Voor titelhouders levert deelname aan deze online Education Day 2 PE-punten op.
 
Aangeboden door: