Regio Zuid: FC Eindhoven
Hoe bouw je een sterk merk als relatief kleine voetbalclub?
Hoe bouw je een sterk merk als relatief kleine voetbalclub? In de eerste NIMA Zuid sessie van 2023 nemen we je mee in de marketingstrategie, positionering en merkactivaties van FC Eindhoven.
Als oudste club van Eindhoven is de binding met zowel sporters, supporters, inwoners en het bedrijfsleven één van de belangrijke pijlers onder het beleidsplan van de club.
Terwijl de stadions dicht gingen, gebruikte FC Eindhoven de pandemie om juist te kijken naar haar onderscheidend vermogen. Met dank aan een scherpe positionering, ontwikkelde FC Eindhoven een nieuwe merkidentiteit. Door slim samen te werken met specialisten uit het bedrijfsleven, maar ook studenten en sponsoren, boekt FC Eindhoven al enkele jaren successen óp het veld, maar ook naast het veld. Zo won FC Eindhoven in 2022 de Best Data Strategy Award en ontwikkelde het zich tot één van de snelst groeiende Nederlandse voetbalclubs op social media. En toeval of niet: sinds de voetbalstadions weer open zijn, zitten de tribunes bij FC Eindhoven voller dan ooit.
Terwijl de stadions dicht gingen, gebruikte FC Eindhoven de pandemie om juist te kijken naar haar onderscheidend vermogen. Met dank aan een scherpe positionering, ontwikkelde FC Eindhoven een nieuwe merkidentiteit. Door slim samen te werken met specialisten uit het bedrijfsleven, maar ook studenten en sponsoren, boekt FC Eindhoven al enkele jaren successen óp het veld, maar ook naast het veld. Zo won FC Eindhoven in 2022 de Best Data Strategy Award en ontwikkelde het zich tot één van de snelst groeiende Nederlandse voetbalclubs op social media. En toeval of niet: sinds de voetbalstadions weer open zijn, zitten de tribunes bij FC Eindhoven voller dan ooit.
In deze sessie gaan we op bezoek bij FC Eindhoven en hoor je hoe een klein, maar gedreven marketingteam grote successen kan boeken.
Datum: 29 maart 2023
Locatie: Jan Louwers Stadion (Business Lounge), Charles Roelslaan 1, Eindhoven
Locatie: Jan Louwers Stadion (Business Lounge), Charles Roelslaan 1, Eindhoven
Programma
13.30 uur | Inloop
14.00 uur | Opening NIMA
14.15 uur | Introductie & Marketingstrategie FC Eindhoven
15.00 uur | Merkpositionering
15.30 uur | Pauze & rondleiding
16.30 uur | Merkactivatie & data
17.30 uur | Diner
13.30 uur | Inloop
14.00 uur | Opening NIMA
14.15 uur | Introductie & Marketingstrategie FC Eindhoven
15.00 uur | Merkpositionering
15.30 uur | Pauze & rondleiding
16.30 uur | Merkactivatie & data
17.30 uur | Diner