Foodchain & Agrimarketing: Het 7e sierteelt marketing event
‘Innovatie in het Retailschap’
De consument verandert en daarom moet het retailschap blijven meebewegen om te voldoen aan de wensen en behoefte van die consument. Het overgrote deel van de in Nederland geteelde bloemen en planten vindt de weg naar de consument via het retailschap. Dit onderwerp vormt dan ook de rode draad van ons 7e Sierteelt Marketing Event. Deze keer wederom met een verrassende line-up van sprekers.
Via een strategische marktanalyse neemt Josephine Klapwijk, Consultant Retail Services bij Royal FloraHolland, ons mee naar kansen voor innovatie. Vervolgens laten we ons inspireren door de Regisseur van Winkelbeleving, Carin Frijters. Carin is allround retailprofessional en oprichter van platform RetailTheater. Zij is een veelgevraagd retailspreker, creatief aanjager, inspirator en auteur van de retailboeken Prikkel de Koopknop, het praktische RetailTheater en de in 2022 verschenen Retail Survival Guide. Benieuwd naar hun verhalen? Schrijf je dan nu in!
HET VOORLOPIGE PROGRAMMA
15.00 uur Inloop en ontvangst Sierteelt Marketing Event
15.00 uur Inloop en ontvangst Sierteelt Marketing Event
15.30 uur Start programma: ‘Innovatie in het Retailschap’
door Cock van Bommel, voorzitter NIMA Community Foodchain- & Agri Marketing
door Cock van Bommel, voorzitter NIMA Community Foodchain- & Agri Marketing
15:45 uur Toelichting Strategisch Markt Inzicht toegespitst op de retail, gericht op de sierteeltsector
door Josephine Klapwijk, Consultant Retail Services – Royal FloraHolland
door Josephine Klapwijk, Consultant Retail Services – Royal FloraHolland
16.15 uur Interactie met elkaar in groepjes aan de hand van een stelling van de laatste spreker
16.30 uur Shopper Marketing in de sierteeltsector: “Hoe verleiden we consumenten naar en op de winkelvloer om bloemen en planten te kopen?”
Door Floris Wiebosch, Shopper Marketer Bloemenbureau Holland.
Waar letten consumenten op bij het kopen van bloemen en planten? Wat zijn de aankoopdrivers en wat de -barriers? Het is belangrijk onze productcategorieën te bekijken vanuit het oog van de shopper, degene die uiteindelijk tot aankoop overgaat. Op basis van diverse shopper onderzoeken deelt Bloemenbureau Holland de belangrijkste inzichten en bevindingen met de sierteeltsector.
En nu ook een sneak peek tijdens deze presentatie!
En nu ook een sneak peek tijdens deze presentatie!
16:45 uur ‘Phygital retail’ (*)
door Carin Frijters, Regisseur van Winkelbeleving:
Is er in deze heftige tijd nog plek voor de fysieke winkel? Absoluut, maar dan wel de phygital versie graag. Ruim 70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt nog steeds plaats op de winkelvloer. Realiseer je daarbij wel dat de consumentenbehoefte in de afgelopen periode behoorlijk veranderd is. Klanten zoeken meer dan ooit afleiding, ontspanning en volop persoonlijke aandacht. Retailexpert Carin Frijters deelt langs een holistische zintuiglijke reis de laatste retailtrends en concepten die er echt toe doen voor de sierteeltmarketeer. Deelt waar de kansrijke touchpoints zich bevinden in de klantreis van deze innovatieve concepten, zodat je thuis direct aan de slag kunt!
door Carin Frijters, Regisseur van Winkelbeleving:
Is er in deze heftige tijd nog plek voor de fysieke winkel? Absoluut, maar dan wel de phygital versie graag. Ruim 70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt nog steeds plaats op de winkelvloer. Realiseer je daarbij wel dat de consumentenbehoefte in de afgelopen periode behoorlijk veranderd is. Klanten zoeken meer dan ooit afleiding, ontspanning en volop persoonlijke aandacht. Retailexpert Carin Frijters deelt langs een holistische zintuiglijke reis de laatste retailtrends en concepten die er echt toe doen voor de sierteeltmarketeer. Deelt waar de kansrijke touchpoints zich bevinden in de klantreis van deze innovatieve concepten, zodat je thuis direct aan de slag kunt!
17.30 uur Interactie met elkaar in groepjes aan de hand van een stelling van de laatste spreker
17:45 uur Pauze / netwerkborrel
18:30 uur ‘Hoe word ik echt expert in retailmarketing?’
Je wordt meegenomen langs het platform van ‘RetailTheater.nl’ waar boeken, trainingen, inspiratietours en lezingen etc. te vinden zijn op het gebied van retail om je hierin verder handvatten te geven om dit toe te passen binnen je functie, dan wel organisatie.
door Carin Frijters, Oprichter RetailTheater
Je wordt meegenomen langs het platform van ‘RetailTheater.nl’ waar boeken, trainingen, inspiratietours en lezingen etc. te vinden zijn op het gebied van retail om je hierin verder handvatten te geven om dit toe te passen binnen je functie, dan wel organisatie.
door Carin Frijters, Oprichter RetailTheater
18.45 uur ‘How Rituals uses phygital solutions to enter new markets’ door Loek Wermenbol (Retail Strategy Director)
Loek Wermenbol van het bedrijf First Impression Audiovisual zal een spraakmakende presentatie geven over hoe in een andere sector dan de sierteeltsector, inhoud wordt gegeven aan ‘Innovatie in het Retailschap’. Hierdoor wordt ook jij geïnspireerd om er gelijk in je eigen functie mee aan de slag te gaan!
Loek Wermenbol van het bedrijf First Impression Audiovisual zal een spraakmakende presentatie geven over hoe in een andere sector dan de sierteeltsector, inhoud wordt gegeven aan ‘Innovatie in het Retailschap’. Hierdoor wordt ook jij geïnspireerd om er gelijk in je eigen functie mee aan de slag te gaan!
19.30 uur Wrap-up/afsluiting
Samenvatting, implementatie en vooruitblik naar de volgende editie
door Cock van Bommel, voorzitter NIMA Community Foodchain- & AgriMarketing
Samenvatting, implementatie en vooruitblik naar de volgende editie
door Cock van Bommel, voorzitter NIMA Community Foodchain- & AgriMarketing
19.40 uur Maaltijd en netwerkborrel
21:00 uur Einde 7e Sierteelt Marketing Event
JOUW INVESTERING
Een onvergetelijke middag en avond plus:
De prijs voor leden is Euro € 59,- (excl. BTW)
Niet leden betalen Euro € 89,- (excl. BTW)
Dankzij een financiële ondersteuning van Bloemenbureau Holland is deze mooie prijs voor deelname mogelijk gemaakt.
Een onvergetelijke middag en avond plus:
De prijs voor leden is Euro € 59,- (excl. BTW)
Niet leden betalen Euro € 89,- (excl. BTW)
Dankzij een financiële ondersteuning van Bloemenbureau Holland is deze mooie prijs voor deelname mogelijk gemaakt.
Meld je voor 15 maart aan en maak kans op een van de 10 Marketingfacts jaarboeken 2022-2023!