Masterclass: Een nieuw product of dienst vermarkten

Leer nieuwe producten, diensten, proposities of concepten te vermarkten

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Dennis Reus

BESCHIKBARE DATA

Het vermarkten van nieuwe producten vergt een geheel andere aanpak dan voor bestaande producten. Veelal proberen marketeers traditionele marketing toe te passen op nieuwe producten, waardoor potentiële succesvolle producten niet van de grond komen. Door marketeers mee te nemen in het vermarkten van nieuwe producten, diensten, proposities of concepten vergroot je de kans van slagen en komen deze gescheiden werelden van product ontwikkeling en marketing samen.

Wat levert deze masterclass je op?

Gedurende de masterclass leer je een effectieve marketing strategie op te tuigen voor een nieuwe product. Nieuwe producten zijn nieuwe producten en/of diensten jouw organisatie introduceert, maar het kunnen ook nieuwe proposities en features zijn die het bedrijf introduceert. Denk hierbij aan een nieuwe rekentooltool die de consument kan gebruiken voor interessante inzichten of het positioneren van een bestaand product onder een nieuwe groep klanten.
Aan het einde van deze masterclass ben jij in het bezit van handvatten om een marketing strategie uit te werken en toe te passen voor nieuwe producten.

Programma

Tijdens deze masterclass wordt in de ochtend de theorie geïntroduceerd om dit vervolgens in de middag toe te passen voor de eigen organisatie. De masterclass bevat de volgende onderdelen:
  • Introductie van Product innovatie om een beeld te schetsen van het proces en uitdaging waar productontwikkelaars voor staan.
  • Vermarkten van nieuwe proposities. Hierbij zal een onderscheid worden gemaakt tussen verschillende fasen binnen het tussen de volgende fasen:
    • Optuigen van marketing experimenten om een product te valideren.
    • Vermarkten van de eerste versie van het product om de belangrijkste aannames te toetsen en eerste klanten aan te trekken
    • Efficiënt je marketing opschalen zodra het concept zich heeft bewezen.
    • Business as usual: Zodra het product zich heeft bewezen wordt het tijd om de traditionele/ welbekende marketing strategie toe te passen.
    • Wrap-up learnings

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

De masterclass is bedoeld voor marketeers binnen (grote) organisatie die betrokken worden bij productinnovatie of dit als ambitie hebben.