Masterclass: Sonic Branding
Leer hoe je audio kunt inzetten als branding tool en bouw mee aan een betere klinkende wereld!
Audio speelt een steeds grotere rol in hoe merken met hun publiek omgaan. Dat betekent dat je als marketeer moet nadenken over hoe je merk herkenbaar overkomt, zonder dat daar beeld bij komt kijken. Hoe je muziek en geluid strategisch kunt inzetten, zonder gebruik te maken van een rigide soundlogo of irritante jingle. Steeds meer merken ontwikkelen een muzikale huisstijl. Audio verschuift van tactisch middel naar instrument voor de lange termijn.
In deze interactieve masterclass ontrafelen we het begrip sonic branding. We staan stil bij de kracht van muziek, het effect op ons gedrag en hoe je dit voor je merk kunt inzetten. Met natuurlijk veel voorbeelden en oefeningen!
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
• Wat is muziek?
• Waarom is audio-marketing van belang?
• Hoe beïnvloed muziek ons keuzeproces?
• Hoe vertaal je merkwaarden in audio?
• Waar moet je op letten bij het ontwikkelen van een eigen geluid?
Er is geen voorafgaande kennis nodig. Wel vragen we deelnemers na te denken over een passende sound om zichzelf mee te presenteren.
Voor wie is deze Masterclass?
Brand managers, marketeers, communicatie-managers, eigenaren/oprichters, strategen. HBO plus.
We brengen complexe materie binnen handbereik. Praktische inzichten en concrete handvatten voor toepassing van sonic branding. Zodat elk merk ermee aan de slag kan (op weg naar een beter klinkende wereld).