NIMA Summerschool ’23 Marketing Leiderschap
Wordt betrokken bij de strategische besluitvorming in jouw onderneming en claim de successen van jou en jouw team
Hoe kan je jouw invloed op de ondernemingsstrategie vergroten en hier vaker over mee beslissen? Thomas Barta en Patrick Barwise beschrijven in hun boek ‘The 12 Powers of a Marketing Leader’ hoe je dat aanpakt. Daarbij gaat het volgens hen om het tonen van leiderschap door een belangrijk businessprobleem te claimen en op te lossen, een effectief marketingteam te bouwen en te werken aan persoonlijke impact.
Deze training gaat over het claimen van een belangrijk businessprobleem, het kwantificeren hiervan en welke marketinginstrumenten je hebt om deze op te lossen. Dit doen we aan de hand van het boek van Barta en Barwise, de basisprincipes van marketingstrategie van Palmatier en eigen onderzoek naar de effectiviteit van marketing in Nederland. Daarbij krijg je ook verwijzingen naar theorieën en concepten die je op deelonderwerpen helpen succesvol te zijn en helpen om jouw succes aan te tonen.