Op woensdag 17 april van 12.00 tot 13.00 uur kunnen marketingprofessionals, sales executives, ondernemers en iedereen die ‘er weleens over dacht’ inschakelen bij een unieke webinar die je in één uur door de lesstof gaat praten van misschien het meest bekende marketingdiploma van Nederland.
Want marketingopleidingen en zelfs marketingdiploma’s zijn er in soorten en maten: Een NIMA-diploma, daar heeft zelfs je nichtje ‘uit de IT’, je vriend met een klusbedrijf of de beroemde ‘bakker op de hoek’ weleens van gehoord. Waarom is dat zo en wat leer je dan? Dáárover gaan William van Vessem en Luuk Ros het tijdens de live webinar ‘NIMA B in One Hour’ hebben.
Meld je aan voor de webinar NIMA B in One Hour
Van Vessem is als docent, examinator, auteur en coach verbonden aan dé opleider in marketing en communicatie SRM. Hij verzorgt al een aantal jaar de bekende proefcolleges NIMA A, B en C in One Day. Want NIMA-opleidingen, en de NIMA-examens komen in drie smaken: A, B en C. Over het verschil komen ze in de webinar te spreken, maar als de Britten zoiets uitleggen spreken ze doorgaans van ‘niveau professional’, ‘niveau advanced’ en ‘niveau executive’.
‘Waarom zou je dat hele uur met ons uitkijken als je de vaatwasser nog moet uitruimen of een dringend beleidsstuk moet lezen?’ Terechte vraag, vindt William van Vessem. ‘Wanneer je overweegt om je kennis en vaardigheden voor eens en altijd te fixeren op één hoog niveau, of als je je afvraagt of dat wel iets voor jou is. Als je al jaren met het idee rondloopt om een NIMA-opleiding te volgen of juist nét bezig bent om rond te kijken wat je zoal zou kúnnen leren over marketing, dan is wordt dit een heel welbesteed uur. Niet omdat we je willen óverhalen om een NIMA-opleiding te volgen bij SRM – zoiets moet echt uit jezelf komen – maar om je uit te leggen wát je dan leert en natuurlijk geven we alvast wat tips voor marketingprofessionals’.
In zekere zin is het uur B in One Hour ook een echt marketingcollege. Tijdens de webinar spreken William en Luuk over ‘the meat of marketing’ die de kern vormt van de opleiding; De vijf stappen van een strategisch marketingproces. Marktafbakening, Externe Analyse, Interne Analyse, Strategische Keuzes en het Operationeel Uitwerken ervan, de Tactics. Die lopen we één voor één af: wat houdt het begrip in, wat is een weetje, een tip, een nuttige insight van William. En tot slot een veelgemaakte fout om extra in de gaten te houden.
De webinar NIMA B in One Hour is live bij te wonen (geef je hier op!) en wordt ook achteraf gedeeld via de NIMA- en SRM-kanalen.