Masterclass: Brand Advertising
Versterk je merk met effectieve merkcommunicatie.
Eerstvolgende beschikbare data
Uit internationaal onderzoek blijkt dat de effectiviteit van merkcommunicatie vooral samenhangt met merkgrootte en daarna met creatieve kwaliteit, budgetoptimalisatie en mediaplanning. Merkgrootte kunnen marketeers niet meteen beïnvloeden. De kwaliteit van creatie wel. Maar wat bepaalt deze kwaliteit?
Vaak wordt gedacht dat creatie en de kwaliteit ervan ongrijpbaar zijn en behoren tot de genie van creatievelingen. Deels klopt dat. Maar recente wetenschappelijke (meta)studies geven ook duidelijke inzichten welke creatieve technieken en beslissingen bijdragen aan effectiviteit. In deze masterclass zetten we deze helder voor je op een rij, zodat jij jouw merkcommunicatie kunt versterken en daarmee je merk.
Welke onderwerpen komen aan bod?
Recente wetenschappelijke (meta)studies geven inzicht welke componenten bijdragen aan de effectiviteit van merkreclame. Deze vatten we samen in het Creative Quality Framework ®. Dit raamwerk bestaat uit vijf componenten waarbinnen vragen centraal staan als:
- Moet je wel of niet aansluiten bij andere uitingen en codes in de categorie?
- Hoe bepaal je de optimale verhouding tussen rationele en emotionele informatie?
- Welke creatieve concepten leveren vaker sterkere merkeffecten?
- Welke creatieve elementen zorgen voor sterke merkkoppeling?
- Hoe zorg je voor afwisseling en verrassing en blijf je toch consistent herkenbaar?
In deze masterclass leggen we steeds verbanden met effectiviteitsonderzoek van Byron Sharp, Les Binet, Peter Field en anderen. Daarbij vertalen we theoretische inzichten steeds naar de dagelijkse marketingpraktijk door ook concrete vragen te beantwoorden als:
- Hoe zet je effectief online video in?
- Hoe werkt humor en waarom werkt dit zo goed?
- Hoe maak je effectief gebruik van merkkarakters?
- Moet ik aan sound branding doen en hoe dan?
- Werkt merkreclame bij zakelijke doelgroepen niet anders?
In de masterclass komen voorbeelden en cases aan bod van business-to-consumer merken en business-to-business merken.
Wat levert deze masterclass jou op?
Het Creative Quality Framework is een uitstekende tool voor het beoordelen van creatieve strategieën en uitingen. Door het raamwerk in de praktijk toe te passen, vergroot je snel de effectiviteit van jouw merkcommunicatie.
Voor wie is deze masterclass?
De masterclass is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de creatieve strategie van merken: marketingmanagers, brand managers, marketingcommunicatiemanagers, campagne- en contentmarketeers en ook voor strategen bij reclame- en mediabureaus.
Deze masterclass sluit nauw aan op de NIMA mastercourse Brand Strategy.
Niveau masterclass
De masterclass is op niveau: NIMA B.
AANTAL PE-PUNTEN?
6 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
NIMA Qualified Lecturers